Alex Napisano Czerwiec 15, 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano Czerwiec 15, 2013 Czy istnieje możliwość napisania jednej aplikacji np. w Javie, która chodziła by pod IOSem, WP8, Androidem, FireFoxOSem, Tizenem oraz Sailfishem. Bądź też jak największą ilością systemów mobilnych. Czy trzeba pisać osobno na każdą z tych platform. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedmac Napisano Czerwiec 15, 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano Czerwiec 15, 2013 Najłatwiej byłoby napisać aplikację web'ową pod platformy mobilne. Z tego co pamiętam, rozwijany był projekt MONO http://www.mono-project.com/Main_Page, który umożliwiał napisanie wieloplatformowego kodu na Androida, IOSa itp. używając do tego C#, aczkolwiek nic więcej Ci na ten temat nie powiem, ponieważ nigdy go nie używałem. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karakara Napisano Czerwiec 15, 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano Czerwiec 15, 2013 w Javie to raczej się nie da .Ale zobacz na PhoneGap to HTML5 i JavaScripttak więc działa na Android, iOS, Blackberry, Windows Phone, itp. itd.Po szybkim Googlowaniu myślę też że warto spojrzeć na porównanie Phonegap czy apka natywna? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pgonera Napisano Czerwiec 15, 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano Czerwiec 15, 2013 W zasadzie jest możliwe. Trzeba do tego użyć biblioteki uniwersalnej mającej implementacje we wszystkich interesujących nas systemach. Niestety biblioteki takie implementują pewną "część wspólną" systemów, więc są zawsze w pewien sposób ułomne. Trzeba więc wybrać, albo wystarcza mi to co oferuje biblioteka, albo robię apki natywne. Podejrzewam, że proste gry da się opędzić czymś uniwersalnym. Nie można jednak zakładać przesadnej wydajności. Jeżeli potrzebujesz wycisnąć wszystko z systemu, zapomnij o rozwiązaniach uniwersalnych. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alex Napisano Czerwiec 15, 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano Czerwiec 15, 2013 @KarakaraCzyli Java nie jest taka przenośna, jak to wszyscy mówią.PhoneGap chyba odpada(przynajmniej na razie), bo jak wynika ze strony projektu nie ma obsługi bluetooth. @PgoneraNie zależy mi na wyciśnięciu wszystkiego co się da(no przynajmniej na razie). Obecnie przewiduję jakąś prostą komunikację po bluetooth z mikrokontrolerem(może później dojdzie coś więcej). Początkowo myślałem o stworzeniu jedynie na Androida apki. Jednak później pomyślałem, że fajnie byłoby gdyby dało się stworzyć jedną aplikację która działała by na większej ilości platform. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz Napisano Czerwiec 16, 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano Czerwiec 16, 2013 Najłatwiejszym sposobem napisania aplikacji mobilnej, która wszędzie się uruchomi, to Adobe AIR. Piszesz programy w ActionSript'cie pod flashem, a potem generujesz odpowiedni plik do zainstalowania pod odpowiednim systemem. Osobiście nie polecam, ale tylko dlatego, że nie lubię flash'a ;)Ewentualnie możesz użyć któregoś z mobilnych framework'ów http://www.markus-falk.com/mobile-frameworks-comparison-chart/ .JavaEE i JavaSE są przenośne, jak to każdy mówi, ale jak zawsze są wyjątki : jeżeli używasz JNI i natywnych metod z jakichś bibliotek(np. WinAPI) , które są skompilowane tylko pod jeden system, to też nie poszalejesz.Android można by powiedzieć, że jest oddzielną wersją Javy, poczytaj sobie o DEX i maszynie wirtualnej używanej na Android OS. Podobnej kwestii tyczy się JavaME. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.