Skocz do zawartości

Mateusz

Członkowie
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnio

    Nigdy

Mateusz's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Krew mnie zalewa wchodząc tutaj i widząc na całej ścianie jakieś oferty prac. Czy to nie miał być portal na podobieństwo stackoverflow? Czy ktokolwiek pilnuje co tutaj się dzieje?
  2. Baza zwierzaków - kolekcja (Set, List) Grupa - kolekcja Nadanie id - long, AtomicLong Zwierze - wlasna klasa
  3. JOGL służy jedynie renderowaniu, nie projektowaniu. Przekazujesz mu zbiór trójkątów, kamere i wykonuje obraz. Jest to całkiem fajny binging do OpenGL. Możesz sobie utworzyć taki samochód w np. Blenderze, a potem wczytać jego model i wyrenderować. Polecam najpierw zapoznać się z OpenGL (bo tutaj tutoriali jest masa), a w następnej kolejności używać metod będące odpowiednikami w JOGL, ponieważ on jedynie przekazuje je dalej do OpenGL. Dowiedz się jeszcze, czy nie możesz użyć LWJGL, który jest następcą już starego JOGL'a i ma dobre tutoriale na oficjalnej stronie. Ja od siebie polecę https://en.wikibooks.org/wiki/OpenGL_Programming . EDIT: Zapomniałem, że jeśli to projekt na uczelnie, to raczej nie będzie wymagany OpenGL >= 3.0, który jest trudniejszy. W takim razie wiedzę możesz brać np. z https://www3.ntu.edu.sg/home/ehchua/programming/opengl/JOGL2.0.html
  4. Wnioskuje, że klasa Configuration jest zagnieżdżoną klasą w MergeDemo. W takim przypadku możesz się odwoływać w niej do prywatnych pól klasy zagnieżdżonej.
  5. Może po prostu użyj StringBuildera (jest praktycznie tym samym, lecz nowszy i z obsluga wielowatkowego dostepu). I bez używania final. Niech garbage collector sobie go zmiecie. EDIT: Ewentualnie jest to problem z tym, że buffer jest pusty, dodaj if'a
  6. Tutaj masz napisany przeze mnie(dawno temu) tutorial do ADB pod windowsem http://forum.android.com.pl/f499/instalacja-sterownika-usb-adb-159920/#post1358931 Druga sprawa, nie używaj eklipsa. Po prostu nie. Nie, nie, nie. Po to się google przerzucilo na Android Sutdio (platforme JetBrains z fenomenalnym IntelliJ), żeby ludzie już tego nie używali ;)
  7. Każda metoda musi należeć do jakiejś klasy, dotyczy również to public static void main. Klasy wewnętrzne nie mogą mieć statycznych metod, musisz dać ją do innego pliku, np: Akwarium.java: public class Akwarium { public static void main(String[] args) { System.out.println(Czydoplynie.rybka1(null)); } } Czydoplynie.java class Czydoplynie { public static boolean rybka1(boolean[][] tablica){ //TODO return false; } } Polecam użyć jakiegoś dobrego IDE do pisania kodu, który będzie sporo podpowiadał i pomagał (IntelliJ - darmowa wersja, lub Netbeans)
  8. Szczerze? Idź w iOS. Może i nie będzie łatwo, bo zakładam, że sprzętu nie masz, a do najdroższych należy. Jeżeli zainwestujesz, to w pracy bardzo szybko Ci się zwróci, gdyż iOS'owcow w Polsce brakuje, natomiast Androidowcow jest od groma. Jeśli Cie nie stać, to polecam zapoznać się z Hackintoshem, bądź wirtualizacją Mac OS (tak, da się). Do nauki wystarczające.
  9. Ja natomiast odradzam startu od C++, jest to ciężki język jak na dzisiejsze czasy dla początkujących. Zawsze możesz później wrócić do niego (o ile będziesz musiał / potrzebował / chciał). Zacznij śmiało od prostszych języków, jak Python. Gdy już nabierzesz wprawy, możesz przejść do C# lub Java (ale wątpię, czy będziesz chciał ;) )
  10. Mateusz

    Ruby, java, c#

    Jeszcze dodam od siebie: - Znając Jave możesz pisać wszelkiej maści aplikacji (Aplikacje Desktopowe, Mobilne, Web'owe), co jest wielkim atutem (jeśli dobrze piszesz, to nie będą o wiele wolniejsze od tych w C++, a wraz z java 9 mają się kompilować do natywnego kodu). To samo C#, lecz tylko na Microsoft (wyjątkami są Mono (nie wiem jak bardzo kompatybilne), xamarin i podobne) - Wypowiedź twórcy C++ na temat 5 języków, których każdy programista powinien znać, ponieważ programista, który zna tylko jeden język, prędzej czy później się zatraci, a technologie przychodzą i odchodzą. https://www.youtube.com/watch?v=NvWTnIoQZj4 Uprzedzam, w filmiku nie chodzi o to, żeby lepiej znać pythona, czy rubiego, tylko że gdy znasz już te lub pokrewne języki, każdy następny będzie bardzo podobny, więc szybko się odnajdziesz. Jeżeli bardzo komuś zależy na połączeniu szybkości C++ i łatwości C#/Javy, to polecam się przyjrzeć D. A wracając do oryginalnego tematu, niestety droga informatyka jest (prawie) jak lekarza. Musi być na bieżąco, bo inaczej popłynie pod prąd. Musisz się nauczyć szybko przyswajać wiedzę o nowościach, a gdy zaczniesz dostrzegać schematy, będzie łatwiej. Chyba, że planujesz pracować w jakimś korpo, w którym wciąż się używa Java 1.4 ;) . Zdaje mi się, że najłatwiej mają Ci od mikrokontrolerów i sterowników, tam wciąż króluje C i nie wiem czy zmiany zachodzą tak często. Dobry programista pracuje na abstrakcjach, a nie języku ;)
  11. Mateusz

    Ruby, java, c#

    Uszanowanko, C++ to język bardzo wymagający, dzisiaj o ile nie robisz rzeczy wymagających obliczeniowo ( np. Sztuczna Inteligencja lub Big Data w jakiejkolwiek postaci), możesz się obyć bez. Ale kopa daje ;) Nie zgodzę się z tym, że ssie. Każdy język ssie jeśli się go nie umie lub nie poprawnie zastosuje. C# - nowoczesny język, dużo ułatwień, oferuje więcej niż Java, ale Microsoft ;) Java - odradzający się fenix. Wraz z java 8 wraca do łask (i to nie tylko lambdy). No i plus jest taki, że znając jeden język napiszesz na dowolny sprzęt [i debugujesz wszędzie] (poza mikrokontrolerami, tam C ). Python, Ruby, Javascript - języki, które miały swoje wąskie zastosowanie, ale stały się czymś więcej. Moim zdaniem dobre do krótkich zadań (proste apki, lub część przetwarzająca). Groovy - jw. z tym, że integruje się w 100% z javą, jak dla mnie dobra wstawka do przetwarzania JSON'ów itp. Piszesz jak w javie i pythonie jednocześnie. Scala, Clojure, Haskel - niestety nie mam zdania. Obecnie piszę w C++, Javie i w Groovym (przeważnie mieszając w jednej aplikacji wszystkie), ale gdybym zaczynał od 0, to raczej bym postawił na C#. (ze względu na język i oferty prac)
  12. Z tego co wiem, ten portal jest od porad, a nie od pisania za kogoś zadań.
  13. Praktyka czyni mistrza! Ściągnij Android Studio (nie żadne eklipsy) i pisz. Co pisać? Przetestuj co możesz zrobić ze swoim telefonem: Kamera, Dźwięki, Baza Danych SQLite, HttpClient, itp. Skąd czerpać wiedzę? Ja jestem fanem książek, złap jakąkolwiek, która ma kod od Android'a 4.0 (dodali Fragmenty, co jest ważnym elementem). Poza tym polecam: https://developer.android.com/training/index.htmlhttp://www.androidhive.info/
  14. Nie uczmy złych nawyków (czepiam się). Pozwolę sobie poprawić ten kod: public class Prostopadloscian { private double bokA; private double bokB; private double bokC; public Prostopadloscian(double bokA, double bokB, double bokC) { this.bokA = bokA; this.bokB = bokB; this.bokC = bokC; } public double pole() { return 2 * ((bokA * bokB) + (bokB *bokC) + (bokA * bokC)); } public double objetosc() { return bokA * bokB * bokC; } public static void main(String[] args) { Prostopadloscian figura = new Prostopadloscian(3,3,3); System.out.printf("Pole wynosi %f\n", figura.pole()); System.out.printf("Objętość wynosi %f\n", figura.objetosc()); } }
  15. Polecam Apache Shiro, biblioteka ogólnie od zabezpieczeń (identyfikacja, autoryzacja, szyfrowanie itd.) http://shiro.apache.org/
×
×
  • Utwórz nowe...