Skocz do zawartości

OpenGL, dynamiczne tworzenie obiektów


lshadown

Recommended Posts

Witajcie, nie wiem jak zrobić aby po jakimś czasie obiekty się tworzyły dynamicznie. Piszę gre typu Mario, i chodzi mi o przeszkody które będą się pojawiać, udało mi się zrobić coś podobnego ale one cały czas znikają i pojawiają się gdzieś indziej. Wiem, że powinien zrobić tak aby był cały czas rysowane, ale mam z tym problem, gdybyście mogli dać jakiś przykład jak to zrobić byłbym wdzięczny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Musisz je tworzyć globalnie, a nie w obrębie jednej funkcji, jeśli chcesz z nich korzystać w późniejszych elementach gry.

W C++ możesz utworzyć listę lub wektor zawierający wszystkie elementy. Pamiętaj żeby zadeklarować go np. jako element w klasie gry np.

class gra {

    std::vector<TYP_PRZESZKODY> lista_przeszkod;
    
    void dodaj_przeszkode(TYP_PRZESZKODY &przeszkoda);

    ...
}

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś zawartość bez formatowania.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...