Środowisko Na razie jest to Eclipse (nie ma tragedii), ale za jakiś czas wyjdzie Android Studio od Google (refactoring pierwsza klasa) - warto czekać! Biblioteki/frameworki do tworzenia gier Unity3D - do niedawna dystrybucja gier na Android była płatna, dzisiaj jest już za darmo (iOS, Windows oraz Mac OS także są wspierane). Oferuje własny Store z contentem (płatnym bądź nie) co umożliwia błyskawiczne tworzenie gierek. Oferuje także rozwiniętą społeczność oraz szerokie wsparcie. Minusem jest waga całego IDE (około 600 MB) oraz wyprodukowanej appki (zazwyczaj > 10 MB). Języki skryptowe do wyboru to C#, JavaScript lub Boo (język skryptowy przypominający Python).libgdx - Również jak Unity3D jest to wieloplatformowy framework z bardzo przyjazną dla początkujących stroną (patrz link). Dystrybucja możliwa na HTML5, iOS lub Android.Cocos2D - początkowo zaprojektowany dla iOS, dzisiaj także jest biblioteką wieloplatformową, która wspiera iOS, Android, BlackBerry, Bada, Marmalade, Windows, Linux. Napisana w C++, wykorzystuje na Androidzie NDK. Jeżeli nie możesz odnaleźć się na stronie projektu, polecam ten tutorial.