Skocz do zawartości

Mateusz

Członkowie
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnio

    Nigdy

Wszystko napisane przez Mateusz

  1. Krew mnie zalewa wchodząc tutaj i widząc na całej ścianie jakieś oferty prac. Czy to nie miał być portal na podobieństwo stackoverflow? Czy ktokolwiek pilnuje co tutaj się dzieje?
  2. Baza zwierzaków - kolekcja (Set, List) Grupa - kolekcja Nadanie id - long, AtomicLong Zwierze - wlasna klasa
  3. JOGL służy jedynie renderowaniu, nie projektowaniu. Przekazujesz mu zbiór trójkątów, kamere i wykonuje obraz. Jest to całkiem fajny binging do OpenGL. Możesz sobie utworzyć taki samochód w np. Blenderze, a potem wczytać jego model i wyrenderować. Polecam najpierw zapoznać się z OpenGL (bo tutaj tutoriali jest masa), a w następnej kolejności używać metod będące odpowiednikami w JOGL, ponieważ on jedynie przekazuje je dalej do OpenGL. Dowiedz się jeszcze, czy nie możesz użyć LWJGL, który jest następcą już starego JOGL'a i ma dobre tutoriale na oficjalnej stronie. Ja od siebie polecę https://en.wikibooks.org/wiki/OpenGL_Programming . EDIT: Zapomniałem, że jeśli to projekt na uczelnie, to raczej nie będzie wymagany OpenGL >= 3.0, który jest trudniejszy. W takim razie wiedzę możesz brać np. z https://www3.ntu.edu.sg/home/ehchua/programming/opengl/JOGL2.0.html
  4. Wnioskuje, że klasa Configuration jest zagnieżdżoną klasą w MergeDemo. W takim przypadku możesz się odwoływać w niej do prywatnych pól klasy zagnieżdżonej.
  5. Może po prostu użyj StringBuildera (jest praktycznie tym samym, lecz nowszy i z obsluga wielowatkowego dostepu). I bez używania final. Niech garbage collector sobie go zmiecie. EDIT: Ewentualnie jest to problem z tym, że buffer jest pusty, dodaj if'a
  6. Tutaj masz napisany przeze mnie(dawno temu) tutorial do ADB pod windowsem http://forum.android.com.pl/f499/instalacja-sterownika-usb-adb-159920/#post1358931 Druga sprawa, nie używaj eklipsa. Po prostu nie. Nie, nie, nie. Po to się google przerzucilo na Android Sutdio (platforme JetBrains z fenomenalnym IntelliJ), żeby ludzie już tego nie używali ;)
  7. Każda metoda musi należeć do jakiejś klasy, dotyczy również to public static void main. Klasy wewnętrzne nie mogą mieć statycznych metod, musisz dać ją do innego pliku, np: Akwarium.java: public class Akwarium { public static void main(String[] args) { System.out.println(Czydoplynie.rybka1(null)); } } Czydoplynie.java class Czydoplynie { public static boolean rybka1(boolean[][] tablica){ //TODO return false; } } Polecam użyć jakiegoś dobrego IDE do pisania kodu, który będzie sporo podpowiadał i pomagał (IntelliJ - darmowa wersja, lub Netbeans)
  8. Szczerze? Idź w iOS. Może i nie będzie łatwo, bo zakładam, że sprzętu nie masz, a do najdroższych należy. Jeżeli zainwestujesz, to w pracy bardzo szybko Ci się zwróci, gdyż iOS'owcow w Polsce brakuje, natomiast Androidowcow jest od groma. Jeśli Cie nie stać, to polecam zapoznać się z Hackintoshem, bądź wirtualizacją Mac OS (tak, da się). Do nauki wystarczające.
  9. Ja natomiast odradzam startu od C++, jest to ciężki język jak na dzisiejsze czasy dla początkujących. Zawsze możesz później wrócić do niego (o ile będziesz musiał / potrzebował / chciał). Zacznij śmiało od prostszych języków, jak Python. Gdy już nabierzesz wprawy, możesz przejść do C# lub Java (ale wątpię, czy będziesz chciał ;) )
  10. Mateusz

    Ruby, java, c#

    Jeszcze dodam od siebie: - Znając Jave możesz pisać wszelkiej maści aplikacji (Aplikacje Desktopowe, Mobilne, Web'owe), co jest wielkim atutem (jeśli dobrze piszesz, to nie będą o wiele wolniejsze od tych w C++, a wraz z java 9 mają się kompilować do natywnego kodu). To samo C#, lecz tylko na Microsoft (wyjątkami są Mono (nie wiem jak bardzo kompatybilne), xamarin i podobne) - Wypowiedź twórcy C++ na temat 5 języków, których każdy programista powinien znać, ponieważ programista, który zna tylko jeden język, prędzej czy później się zatraci, a technologie przychodzą i odchodzą. https://www.youtube.com/watch?v=NvWTnIoQZj4 Uprzedzam, w filmiku nie chodzi o to, żeby lepiej znać pythona, czy rubiego, tylko że gdy znasz już te lub pokrewne języki, każdy następny będzie bardzo podobny, więc szybko się odnajdziesz. Jeżeli bardzo komuś zależy na połączeniu szybkości C++ i łatwości C#/Javy, to polecam się przyjrzeć D. A wracając do oryginalnego tematu, niestety droga informatyka jest (prawie) jak lekarza. Musi być na bieżąco, bo inaczej popłynie pod prąd. Musisz się nauczyć szybko przyswajać wiedzę o nowościach, a gdy zaczniesz dostrzegać schematy, będzie łatwiej. Chyba, że planujesz pracować w jakimś korpo, w którym wciąż się używa Java 1.4 ;) . Zdaje mi się, że najłatwiej mają Ci od mikrokontrolerów i sterowników, tam wciąż króluje C i nie wiem czy zmiany zachodzą tak często. Dobry programista pracuje na abstrakcjach, a nie języku ;)
  11. Mateusz

    Ruby, java, c#

    Uszanowanko, C++ to język bardzo wymagający, dzisiaj o ile nie robisz rzeczy wymagających obliczeniowo ( np. Sztuczna Inteligencja lub Big Data w jakiejkolwiek postaci), możesz się obyć bez. Ale kopa daje ;) Nie zgodzę się z tym, że ssie. Każdy język ssie jeśli się go nie umie lub nie poprawnie zastosuje. C# - nowoczesny język, dużo ułatwień, oferuje więcej niż Java, ale Microsoft ;) Java - odradzający się fenix. Wraz z java 8 wraca do łask (i to nie tylko lambdy). No i plus jest taki, że znając jeden język napiszesz na dowolny sprzęt [i debugujesz wszędzie] (poza mikrokontrolerami, tam C ). Python, Ruby, Javascript - języki, które miały swoje wąskie zastosowanie, ale stały się czymś więcej. Moim zdaniem dobre do krótkich zadań (proste apki, lub część przetwarzająca). Groovy - jw. z tym, że integruje się w 100% z javą, jak dla mnie dobra wstawka do przetwarzania JSON'ów itp. Piszesz jak w javie i pythonie jednocześnie. Scala, Clojure, Haskel - niestety nie mam zdania. Obecnie piszę w C++, Javie i w Groovym (przeważnie mieszając w jednej aplikacji wszystkie), ale gdybym zaczynał od 0, to raczej bym postawił na C#. (ze względu na język i oferty prac)
  12. Z tego co wiem, ten portal jest od porad, a nie od pisania za kogoś zadań.
  13. Praktyka czyni mistrza! Ściągnij Android Studio (nie żadne eklipsy) i pisz. Co pisać? Przetestuj co możesz zrobić ze swoim telefonem: Kamera, Dźwięki, Baza Danych SQLite, HttpClient, itp. Skąd czerpać wiedzę? Ja jestem fanem książek, złap jakąkolwiek, która ma kod od Android'a 4.0 (dodali Fragmenty, co jest ważnym elementem). Poza tym polecam: https://developer.android.com/training/index.htmlhttp://www.androidhive.info/
  14. Nie uczmy złych nawyków (czepiam się). Pozwolę sobie poprawić ten kod: public class Prostopadloscian { private double bokA; private double bokB; private double bokC; public Prostopadloscian(double bokA, double bokB, double bokC) { this.bokA = bokA; this.bokB = bokB; this.bokC = bokC; } public double pole() { return 2 * ((bokA * bokB) + (bokB *bokC) + (bokA * bokC)); } public double objetosc() { return bokA * bokB * bokC; } public static void main(String[] args) { Prostopadloscian figura = new Prostopadloscian(3,3,3); System.out.printf("Pole wynosi %f\n", figura.pole()); System.out.printf("Objętość wynosi %f\n", figura.objetosc()); } }
  15. Polecam Apache Shiro, biblioteka ogólnie od zabezpieczeń (identyfikacja, autoryzacja, szyfrowanie itd.) http://shiro.apache.org/
  16. Zależy czego dokładnie chcesz się nauczyć. Robienia stron -> rób strony, metaheurystyk -> koloruj grafy :) A tak na serio, co zawsze warto przećwiczyć w nowym języku: ciąg fibonaciego : nauka iteracji i rekurencji,'sklep z narzędziami: obiektowość i kolekcje,jw. z zapisem danych do plików: in/out,jw. z gui : gui (html lub lokalny system kontrolek),jw. z wykorzystaniem DB,jw. z technikami przekształcania obiektu na relacyjne dane, typu JPA/Hibernate (chyba, że jesteś fancy i chcesz użyć czegoś typu MongoDB),dla średnio-początkujących: operacje(dodawanie i mnożenie) macierzowe na wątkach: wielowątkowość.Potem jeszcze jakaś nauka security/session i już możesz robić dowolne rzeczy w danym języku. Dalej to jedynie biblioteki, które są już niezależne od języka. Musisz też zważyć na uwagę, że niby w każdym języku da się zrobić dowolną rzecz, to nie każdy służy ku temu. Gdzie indziej lepiej użyć skryptów, gdzie indziej języków kompilowanych. W większości przypadków, przejście z jednego języka na drugi, to kwestia nauczenia się jak zdefiniować klasę, metody i przepływ sterowania (if'y i pętle). Z prostych zadań to polecam poszukać sobie jakichś list zadań dla studentów informatyki z podstaw programowania i programowania obiektowego.
  17. Mateusz

    Importowanie w Java

    Kompilator i tak powinien powybierać sobie co potrzebuje, więc to jest jedynie kwestia gustu.
  18. Po pierwsze sprawdź, czy masz ustawioną jakąkolwiek maszynę wirtualną w AVD. Po drugie zerknij w ustawieniach projektu, czy run oznacza odpalenie maszyny wirtualnej, czy próbuje wgrać program przez USB. Swoją drogą polecam użyć zamiast eclipse Android Studio http://developer.android.com/sdk/installing/studio.html Moim zdaniem jest o niebo lepsze.
  19. Java: http://www.javaworld.com/javaworld/javatips/jw-javatip17.html?page=2 -tipy jak zawsze pomocne http://javastart.pl/ - dla poczatkujacych całkiem spoko http://www.vogella.com/ Android: http://www.androidhive.info/page/9/ OpenCV: http://ratixu.blogspot.com/ Wszystko inne: http://www.reddit.com/r/programming/ Trochę śmiechu ;) http://www.reddit.com/r/ProgrammerHumor/ Jak coś jeszcze ciekawego sobie przypomnę to dam znać.
  20. Jakby ktoś jeszcze się interesował: Trwa teraz akcja paragon, gdzie za kupno najnowszej wersji papierowej można dostać dowolny archiwalny numer - z tego skorzystałem. Inną opcją jest kupno na fb, jak powiedział bdt, tutaj link: https://www.facebook.com/ProgramistaMagazyn/app_121359944681107
  21. Jest jeden (zaginiony już) sposób otwierania aplikacji javy na stronach internetowych: technologia Aplet. :) Mało kto tego używa, ale dzięki temu normalne programy napisane w Java SE można uruchamiać bezpośrednio w przeglądarce. http://4programmers.net/Java/Aplety_-_podstawy_tworzenia http://docs.oracle.com/javase/tutorial/deployment/applet/
  22. Najłatwiejszym sposobem jest użycie czasowego przerwania, które wywołuje jakąś funkcję co jakiś okres czasu (lub raz). http://www.instructables.com/id/Arduino-Timer-Interrupts/
  23. Czy da się kupić w wersji cyfrowej pojedynczy numer, a jeśli tak to gdzie? Szczególnie interesuje mnie 3/2012 (03) .
  24. Dołóż heurystykę, która będzie z prawdopodobieństwem szła zgodnie ze wskazówkami zegara, niż w losowe strony. Labirynt generuj na zasadzie otwierania ścian do sąsiedniego punktu Pro Paint : Pseudokod: Jeśli (random() < prawdopodobieństwo okręgu && można otworzyć ścianę po okręgu): Otwórz ścianę po okręgu W przeciwnym przypadku Otwórz losową ścianę Żeby wiedzieć która ściana jest na okręgu, wyliczasz sobie na podstawie trygonometrii z podanego kąta i odległości od środka planszy(promień). Dzięki temu uzyskasz punkt, w który powinieneś celować. Pamiętaj również o dwóch rzeczach przy generowaniu labiryntu: Nie otwieraj dwa razy ściany do tego samego punktu (by nie tworzyć cykli) Pamiętaj o powrotach, gdy natrafisz na miejsce, gdzie nie możesz już otworzyć żadnej ściany. Dzięki temu wszystkie punkty będą miały przynajmniej jedną otwartą ścianę.
  25. Potrzebuję jakichś dobrych i zwięzłych materiałów, najlepiej bez zbytniego lania wody, by szybko móc się wdrożyć w świat biznesowej javy z ewentualnym wykorzystaniem jeszcze Spring. Proszę o jakieś rekomendacje.
×
×
  • Utwórz nowe...