Trust Napisano Grudzień 23, 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano Grudzień 23, 2018 jak wypelnic okno bitmapą?? wogle nie kumam, moze ktos pomoze , po to pytam Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Omega Napisano Grudzień 23, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Grudzień 23, 2018 Jezeli chcesz odmalowac w sensie takim, ze okno ma byc rozmiaru bitmapy, to utworz okno tej wielkosci i skorzystaj z bitblt. Jezeli zas to bitmapa ma byc przyporzadkowana to skorzystaj z stretchblt. A odmalowanie polega na tym, ze jak masz uchwyt mapy, to nastepnie tworzysz kompatybilny kontekst z kontekstem okna (CreateCompatibleDC), nastepnie do niego przypisujesz mape (selectobject) i malujesz (jak wspomnialem wyzej). Wszystko najlepiej wykonac w odpwiednim komunikacie, tj. WM_PAINT. I na koncu nie zapomnij o zwolnieniu pamieci utworzonego kont. - DeleteDC. That's all - yo 4 all. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trust Napisano Grudzień 24, 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano Grudzień 24, 2018 bardzo was prosze o pomoc! Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Freak Napisano Grudzień 24, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Grudzień 24, 2018 No przecież Twardy napisał ci co musisz zrobić, załaduj obrazek przez LoadImage lub LoadBitmap i potem w WM_PAINT PAINTSTRUCT ps; HDC hdc=BeginPaint(hwnd,&ps); HDC kon=CreateCompatibleDC(hdc); SelectObject(kon,hBitmap); BitBlt(hdc,0,0,x,y,kon,0,0,SRCCOPY); DeleteDC(kon); EndPaint(uchwyt,&ps); Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Awe Napisano Styczeń 17, 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano Styczeń 17, 2019 heh... też mam problem z bitmapkami no wiec piszę sobie programik w MsVC++ no i w WM_PAINT umieszczam taki oto kod... CString m_strBitmap = "C:\\Program\\busz.bmp"; HBITMAP hBitmap = (HBITMAP) ::LoadImage(AfxGetInstanceHandle(), m_strBitmap,IMAGE_BITMAP,0,0,LR_LOADFROMFILE | LR_CREATEDIBSECTION); PAINTSTRUCT ps; HDC hdc=::BeginPaint(m_hWnd,&ps); HDC kon=::CreateCompatibleDC(hdc); ::SelectObject(kon,hBitmap); BITMAP bm; GetObject(hBitmap, sizeof(bm), &bm); BitBlt(hdc,0,0,bm.bmWidth,bm.bmHeight,kon,0,0,SRCCOPY); ::DeleteDC(kon); ::EndPaint(m_hWnd,&ps); i czy ktoś mi powie co tu jest nie tak?? bitmapka w ogóle sie nie wyswietla - no effects Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz Wójcik Napisano Styczeń 7, 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano Styczeń 7, 2020 Ja bym proponował sprawdzić działanie tego kodu pod debuggerem, nie sprawdzasz żadnych wartości zwracanych przez funkcje. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.