gdp Napisano Październik 19, 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano Październik 19, 2014 Witam, Jestem w trakcie zastanawiania się nad rozwiązaniami, jakie powinienem zastosować aby stworzyć wieloosobową grę karcianą. Jako punkt odniesienia należy przyjąć jakąkolwiek grę karcianą online, np pokerstars.com (aplikacja Windows/Mac OS X), lub gryonline.wp.pl (JAVA)Założenia i problemy do rozwiązania:Gra musi być jak najbardziej uniwersalna, uruchamiana w przeglądarce, bez instalacji dodatkowych wtyczek (Flash i JAVA odpada) Gra musi być wydajna, gdyż (a jak! ;] ) liczę na sukces, czyli duże obciążenie serwera spowodowane bardzo dużą ilością prowadzonych na raz gier (uruchomionych stołów gry) Rozwiązanie problemu dwustronnej komunikacji SERWERKLIENT Hosting Jako że w grze będzie dostępna wirtualna waluta, konieczny jest wysoki poziom bezpieczeństwa Disconnect ProtectionA teraz pytania:Czy zastosowanie AJAX i ewentualnie HTML 5 + PHP + MySQL będzie dobrym rozwiązaniem? W jaki sposób rozwiązać problem dwustronnej komunikacji na żywo? WebSocket, Long Polling, czy zwyczajne odświeżanie co 1 sekundę? Wiadomo że docelowo, wraz ze wzrostem popularności trzeba będzie zainwestować w wydajne maszyny. Lecz na początek i pierwszy okres rozruchowy na czym to odpalić? W jaki sposób wykrywać rozłączenie gracza, tak aby można było mu doliczyć dodatkowy czas na akcję w grze?Będę bardzo wdzięczny za wzięcie udziału w dyskusji, odpowiedź na powyższe pytania, oraz być może inne sugestie, o których nie pomyślałem.Jako, że brakuje mi trochę umiejętności, będę poszukiwał osoby do współpracy przy projekcie, tak że również potencjalnych zainteresowanych zapraszam.Pozdrawiam! :) Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nekromancer Napisano Październik 31, 2014 Zgłoś Udostępnij Napisano Październik 31, 2014 Ze swojej strony odradzałbym stosowanie tutaj PHP. Python (django), Ruby (on rails) lub Node.js + Meteor spełnią większość twoich oczekiwań. Co do dwustronnej komunikacji - powstało już sporo bibliotek, ja osobiście korzystałem tylko w SignalR pod asp.net i sprawował się bez zarzutu. Powinny być odpowiedniki na inne technologie.PS. Naprawdę odradzam PHP, szczególnie teraz kiedy hostingi zaczynają wspierać ciekawsze technologie ;) Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.