techinf Napisano Lipiec 3, 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano Lipiec 3, 2013 Totalnie mnie zatrzymało przy problemie wygenerowania labiryntu na okrętkę do środka tzn: 1 2 3 4 5 13 14 15 6 12 17 16 7 11 10 9 8 Ma ktoś jakiś pomysł? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz Napisano Lipiec 4, 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano Lipiec 4, 2013 Dołóż heurystykę, która będzie z prawdopodobieństwem szła zgodnie ze wskazówkami zegara, niż w losowe strony. Labirynt generuj na zasadzie otwierania ścian do sąsiedniego punktu Pro Paint : Pseudokod: Jeśli (random() < prawdopodobieństwo okręgu && można otworzyć ścianę po okręgu): Otwórz ścianę po okręgu W przeciwnym przypadku Otwórz losową ścianę Żeby wiedzieć która ściana jest na okręgu, wyliczasz sobie na podstawie trygonometrii z podanego kąta i odległości od środka planszy(promień). Dzięki temu uzyskasz punkt, w który powinieneś celować. Pamiętaj również o dwóch rzeczach przy generowaniu labiryntu: Nie otwieraj dwa razy ściany do tego samego punktu (by nie tworzyć cykli) Pamiętaj o powrotach, gdy natrafisz na miejsce, gdzie nie możesz już otworzyć żadnej ściany. Dzięki temu wszystkie punkty będą miały przynajmniej jedną otwartą ścianę. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.