Claw Napisano Czerwiec 27, 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano Czerwiec 27, 2019 Czy może mi powiedzieć ktoś jaK załadować ikonę do paka tytułowego?? Czytałem o tym w help'ie ale nic z tego nie rozumiem. Jestem 'dość' początkujący więc bardzo bym prosił o komentarz do każdej linijki. Z góry dzięki. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Visage Napisano Czerwiec 27, 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano Czerwiec 27, 2019 podajesz ja do struktury opisujacej tworzone okno. pokaz jak tworzysz okno a ja ci pokaze gdzie to jest :) Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Claw Napisano Czerwiec 27, 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano Czerwiec 27, 2019 wndclass.style = CS_HREDRAW | CS_VREDRAW; wndclass.lpfnWndProc = MainWndProc; wndclass.cbClsExtra = 0; wndclass.cbWndExtra = 0; wndclass.hInstance = hInstance; wndclass.hIcon = LoadIcon(NULL, IDI_WINLOGO); wndclass.hCursor = LoadCursor(NULL, IDC_ARROW); wndclass.hbrBackground = (HBRUSH)COLOR_WINDOW; wndclass.lpszMenuName = NULL; wndclass.lpszClassName = lpszAppName to jest moja klasa okna ale ja wiem gdzie to wpisać tylko nie wiem jak?? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Surprise Napisano Czerwiec 28, 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano Czerwiec 28, 2019 Przecież masz już tam wpisaną funkcję LoadIcon. Przypuszczam, że masz ikonkę gdzieś w zasobach i chcesz ją z nich załadować: //---- wndclass.hIcon = LoadIcon(hInstance, "NAZWA_IKONY") ; //---- W pierwszym podajesz instancje, a w drugim nazwę ikony w zasobie. Jeśli nazwą zasobu jest liczba robisz tak: //---- wndclass.hIcon = LoadIcon(hInstance, MAKEINTRESOURCE(500)) ; //---- I to na tyle... Pozdrawiam Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Claw Napisano Czerwiec 28, 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano Czerwiec 28, 2019 Jest trochę inaczej. Ta klasa pochodzi z art'u 'Pierwszy program w WinAPI' czy coś w tym rodzaju. Teraz chyba macie pojęcie jak początkujący jestem. I chcę dodać do paska tytulowego ikonę która np. nazywa ikona.ico się i jest w katalogu w którym jest plik źródłowy jak to zrobić żeby taką ikonę załadować do paska tytułowego. Chyba z tego co mi się wydaje to trzeba użyć dwie funkcje CreateIcon i LoadIcon tylko jak to zrobić i jakie parametry do tych funkcji podać oraz co one oznaczają?? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Burn Napisano Czerwiec 28, 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano Czerwiec 28, 2019 Witam! Do załadowania ikony z pliku służy funkcja LoadImage (możesz nią ładować też kursory i bitmapy) Ja używam MASM-a wiec mogłem coś sknocić w tłumaczeniu na C++ ale napewno jest to ta funkcja szczególy dotyczące parametrów znajdziesz w helpie LoadImage( 0, "Nazwa Pliku Ikony", IMAGE_ICON, 0, 0, LR_LOADFROMFILE || LR_DEFAULTSIZE) Pozdrowienia kAzek Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Visage Napisano Czerwiec 28, 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano Czerwiec 28, 2019 kAzek:Wartosci ostatniego argumentu funkcji LoadImage laczy sie operatorem bitowym a nie logicznym. Czy moze sie myle ?? (heh) Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Burn Napisano Czerwiec 30, 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano Czerwiec 30, 2019 Witam Oczywiście one_eddie ma rację wiec poprawny kodzik wygląda tak: LoadImage(NULL, "Nazwa Pliku Ikony", IMAGE_ICON, NULL, NULL, LR_LOADFROMFILE | LR_DEFAULTSIZE) Pomyliłem operatory ale tak jak pisałem nie znam dobrze tego języka (jak widać nawet podstaw) :( Dziekuję za zwrócenie uwagi. Mam nadzieję że wszyscy zainteresowani wybaczą mi ten błąd. Pozdrowienia kAzek Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Storm Napisano Lipiec 1, 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano Lipiec 1, 2019 Witam Uwazam,ze nie jest dobrym pomyslem czytanie ikonki z pliku,bo zawsze plik,ktos moze usunac,lepjej ja dodac do zasobow,wtedy sie wkompiluje w execa.Nie jest to trudne. W Visualu wybierz Project->Add Resource Wybierz Icon nastepnie Import Pojawi ci sie okienko gdzie mozesz wyszukac swoj plik *.ico Po wskazaniu pliku i wybraniu open ikonka doda sie do zasobow. Jak obejrzec zasoby? W Visualu wybierz View->Resource View Tam masz takie drzewko zasobow(nazwa_pliku.rc) Wybierz z niego Icon Powinno ci sie dodac tam ikonka Bedziesz widział w tym drzewku jej identyfikator zapewne IDI_ICOIN1 Teraz wystarczy wpisac w programie zamiast wndclass.hIcon = LoadIcon(NULL, IDI_WINLOGO); to wndclass.hIcon = LoadIcon (hInstance,MAKEINTRESOURCE(IDI_ICON1)); Pozdrawiam. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hoax Napisano Lipiec 1, 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano Lipiec 1, 2019 A jak coś takiego zrobić w Dev-C++?? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Surprise Napisano Lipiec 1, 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano Lipiec 1, 2019 No to zależy... W tej troche starszę wersji był edytor zasobów, w menu project, i tam bez problemu mogłeś dodawać ikonkę. (taki fajny edyorek) Ale najlepiej po prostu otwórz sobie plik z zasobami - z rozszerzeniem rc, i wpisz nim definicje ikonki, takie cóś: //---- NAZWA_IKONY ICON "sciezka.ico" //---- no i potem tylko w programie piszesz: //----- wndclass.hIcon = LoadIcon (hInstance, "NAZWA_IKONY") ; //---- I po kłopocie... Pozdrawiam Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hoax Napisano Lipiec 1, 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano Lipiec 1, 2019 Dzieki wszystkim za zaangażowanie w mój problem, a szczególnie codeguy'owi i RafalS'owi. Po setkach nie udanych prób udało mi się załadować tę ikonę. Great thanks!! :D Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.