Habitat Napisano Luty 3, 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano Luty 3, 2019 Witam. Mam jedno bardzo ważne pytanie. Czy w środowiskach programowania wisualnego typu MS Visual C++, kontrolki "wirtualne", czyli te "narysowane" w powstającym projekcie są zwykłymi przyciskami tylko nie przyjmującymi większości zdarzeń, czy poprostu rysowane są "na bierząco" za pomoca zwykłych funkcji typu LineTo(); lub podobnymi. Wiem, że pytanie jest dość trudne i dość dźiwne, jednak bardzo prosiłbym o odpowiedź... :) sapcio100@o2.pl Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo Napisano Luty 3, 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano Luty 3, 2019 Nie wiem jak sa rysowane ale napewno sa rysowane bo niby kto by je nak narysowal ;) No i nie zgodze sie z tym ze nie przyjmuja wiekszosc zdarzen bo przyjmuja wszystkie zdarzenia dotyczace kazdego okna w windowsie. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Habitat Napisano Luty 4, 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano Luty 4, 2019 Tak, zgadzam się. Tylko jak przyciśniesz taki "przycisk" nie "wklęsa się" tylko np. otwiera sie okno edycyjne do ediytowania kodu lub możesz zmienić nazwe przycisku... Proszę o jakąś konkretną odpowiedź... Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aspect Napisano Luty 4, 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano Luty 4, 2019 Używając VS 6 odniosłem wrażenie, że są rysowane (przemawia za tym fakt, że kontrolki użytkownika były przedstawiane za pomocą szarych prostokątów, a zwykłe kontrolki po ustawieniu stylu WinXP nadal miały stary wygląd). Ale juz w VS .NET (przynajmniej w C#) to wygląda jakby to były normalne kontrolki, albo chociaż graficzne elementy rysowywane za pomocą funkcji odrysowywującej kontrolki. Ale tak naprawdę to trudno to stwierdzić - trzeba by było chyba napisać list do Billa i się spytać ;-). Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo Napisano Luty 4, 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano Luty 4, 2019 Ja tu chyba czegos nei rozumie. O jakie kontorlki wam chodzi ? O te zwykle np buttony, listboxy itd. ?? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Complex Napisano Luty 4, 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano Luty 4, 2019 Pytanie jest bardzo zawile ale chyba sapciowi chodzi o standardowe kontrolki typu edit, button itd. Sa to jak najbardziej zwykle kontrolki oparte na standardowej klasie. One przejmuja wszystkie zdarzenia tak jak w winapi ale nie maja swoich funkcji do ich obslugi i wtedy trzeba wlasnie siegnac do winapi. Chyba o to chodzilo. Jak nie to prosze o wyjasnienie pytania :P Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aspect Napisano Luty 4, 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano Luty 4, 2019 Ja zrozumiałem, że sapciowi1 chodziło o te kontrolki, które ustawia się na dialogboxie podczas graficznego projektowania aplikacji, czyli o wizualne edytowanie pliku zasobów (zamiast pisac w kodzie PUSHBUTTON... przeciągamy i upuszczamy symbol przycisku na dialogboxa). Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo Napisano Luty 4, 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano Luty 4, 2019 Zreszta wszystkie kontorlki sa odrysowywane - bo inaczej sie nei da ;) I obsluzyc kazda kontrolke sie da przez np subclassing ;) Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Habitat Napisano Luty 5, 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano Luty 5, 2019 Chodzi mi o jak najbardziej standardowe kontrolki, które możemy "stworzyć" używająć np. edytora Visual Basica w Wordzie. Klikamy na ikonkę prezentującą Buttona i w obszarze roboczym projektu mamy możliwość wstawienia owego przycisku do programu.. :) Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Habitat Napisano Luty 5, 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano Luty 5, 2019 Zalozmy ze sa to standardowe kontrolki.... To jak mozna zrobic, ze po wcisniecu w przycisk on nie "wklęsa" sie? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo Napisano Luty 5, 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano Luty 5, 2019 Jesli normalne przycisk to sprawa wyglada tak. Subclassing ;) i przechwyc tam WM_LBUTTONDOWN lub ktory tam chcesz i przerwij return 0; - mysle ze pomoze. A jak nie to sam sobie odrysuj ten guzik ;) Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knot Napisano Luty 10, 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano Luty 10, 2019 kiedyś też się nad zastanawiałem... łatwo to sprawdzić... wystarczy podłożyć plik manifest, żeby sprawić aby aplikacja używała kontrolek winxp... testowałem na Visual C++ no i jak się projektuje okna dialogowe to się okazuje, że kontrolki używają stylów winxp w czasie projektowania... tylko ciekawe jak oni je "zablokowali" żeby się nie wciskały przyciski, nie podświetlały etc. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.