Kid Napisano Grudzień 23, 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano Grudzień 23, 2018 Kto mi przetłumaczy poniższy kod na C++ Public Tekstura() As Long Public Function LoadGLTexture(NazwaTex As String, KtoraTex As Byte) As Boolean 'Tutaj wczytujemy dany plik i konwertujemy na teksturę "zjadliwą" dla OpenGL Dim sFile As String Dim bmFile As BITMAPFILEHEADER Dim bmInfo As BITMAPINFOHEADER Dim bmRGB() As RGBQUAD Dim iFile As Integer Dim lImageSize As Long Dim iPixelSize As Integer Dim baImageData() As Byte 'Ustawiamy nazwę pliku sFile = App.Path & "\" & NazwaTex iFile = FreeFile Open sFile For Binary As iFile 'Odczytajmy nagłówek pliku Get #iFile, , bmFile Get #iFile, , bmInfo 'Zprawdźmy ilu kolorowa jest bitmapa If (bmInfo.biBitCount < 24) Then 'Mniej niż 24bity (16777215) koloruff, przypiszmy ten fakt do odpowiedniej zmiennej ReDim bmRGB(bmInfo.biClrUsed) 'Wczytajmy tablicę kolorów Get #iFile, , bmRGB End If 'Sprawdźmy jak duża jest nasza bitmapa iPixelSize = bmInfo.biBitCount / 8 lImageSize = bmInfo.biWidth * bmInfo.biHeight * iPixelSize ReDim baImageData(lImageSize) 'Wczytajmy dane (obraz) bitmapy Get #iFile, , baImageData Close #iFile 'Stwórzmy wskaźnik dla naszej tekstury ReDim Tekstura(KtoraTex) 'Zróbmy nieco miejsca w pamięci karty graficznej dla naszej tekstury glGenTextures 1, Tekstura(KtoraTex) 'Od teraz nasza bitmapa będzie nazywała się teksturą, przepiszmy dane z pamięci RAM do VRAM glBindTexture glTexture2D, Tekstura(KtoraTex) glTexParameteri glTexture2D, tpnTextureMagFilter, GL_LINEAR 'Wybieramy skalowanie metodą GL_LINEAR glTexParameteri glTexture2D, tpnTextureMinFilter, GL_LINEAR glTexImage2D glTexture2D, 0, 3, bmInfo.biWidth, bmInfo.biHeight, _ 0, tiBGRExt, GL_UNSIGNED_BYTE, baImageData(0) 'Super! Udało nam się stworzyć teksturę LoadGLTexture = True End Function Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Parody Napisano Grudzień 23, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Grudzień 23, 2018 Przetłumaczyć nie przetłumaczę ale zapodam link’a :) NeHe znajomość ang. wymagana ale za to moim zdaniem najlepsza strona do nauki OpenGl. P.S. Tutorial 6 to sa tekstury ;) Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.