Aspect Napisano Maj 29, 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano Maj 29, 2018 Czakol napisał: 2. zamiana z dwojkowego na 10 i 16 oraz z 10 na 2, 16 itd... (nie algorytm) raczej komenda (funkcja), z jakiegos #include Rozumiem, ze chodzi Ci o zamiane zmiennej liczbowej (np int) na ciag znakow? Jezeli tak, to sa funkcje itoa(), itow(), ltoa(), ultoa(), ecvt(), fcvt(), gcvt()..., z stdlib.h, ktore wlasnie to robia. Przyklad ;-) : char szBufor[30]; int nLiczba=11; itoa(nLiczba,szBufor,2);//zamieni na lancuch w systemie binarnym ("1011") itoa(nLiczba,szBufor,10);//zamieni na lancuch w systemie dziesietnym ("11") itoa(nLiczna,szBufor,16);//zamieni na lancuch w systemie szesnastkowym ("B") itoa(nLiczna,szBufor,32);//bardzo chcialbym zobaczyc jak ta funkcja zamienia liczbe na lancuch w kodzie 32m, ale wedlug msdn jest to mozliwe A tak prawde mowiac to sprawdzalem tylko wariant z systemem dziesietnym, wiec za inne glowy nie daje. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Specter Napisano Maj 29, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Maj 29, 2018 Bialy jestes bogiem ;D pawlos ty tez bozkiem :P:P ;D chyba tego szukalem itoa ;] a wiecie ze znow mi sie pytanka nasuwaja :P 1. wiec takie pytanie, tak jagby windows przydziela walczonemu programowi pamiec, pierwsza lepsza pusta(wolna), wiec robie tam char *ptr; ptr = 97; printf("%p",&ptr); wyjdzien jakies miejsce pamieci (literka 'a'); no i wylancza progsa, wlanczam 30 innych, i znow ten progs, ta sama pamiec jesli powininem przydzielic inna, kopiuje go 30 razy, walnczam kazda kopie wszedzie ta sama pamiec?? wiec pytam sie was o co tu chodzi z ta pamiecia? char *ptr; ptr = (char *) 0x0022ff6f; printf("%c",*ptr); gdzie 0022ff6f - to wlasnie ten wczesniej ptr czyli 97 lub w char literka "a", a co wychodzi nic miejsce puste (wolne), wlaczam ten pierwszy ptrogs to samo miejsce 0022ff6f potem ten moj 2gi sprawdza meisjce jest puste?? Umei mi ktos pomoc, wytlumaczyc, bo ja tego nie ajrze (sprawdzalem to na: win 9x, oraz XP\NT ... 2. wie ktos, jak pobrac proste infa o kompie z ctrl + alt + del? np: zuzycie procka, wszytk oo wlaczonych aplikacjach itp? oraz info o kompie ogolne jaki procek, bios, ile ram jakie (czesc mam z rejeestru ale nie wszytko) a wole jednak komentkami =] moze przykladzik jakis? :P do INI tez sie przyda przykladzic:P mozesz wkleic hehe ;] dzienx chlopaki jeszcze raz ;] CO do UNICODE jak to wywolac? mam na mysli jak z konsoli gownianej =] zrobic swietny text edytor? a nie ja kw buildere napisalem gdzie wszytko latwo na tacy ;] bialy napisał: liczbe na lancuch w kodzie 32m, ale wedlug msdn jest to mozliwe Keee? :P kod 32m? :P msdn (cos z winda ich znowu syff) nienawdize windy, ale znow wbez niej sie nie obejdzie :P Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Generał Napisano Maj 29, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Maj 29, 2018 Co do przykładu to zamist z MSDN(bo tam oczywiście zamotali) dam proste trzy linie kodu: WritePrivateProfileString("Sekcja1","Klucz","Wartosc","c:\\profile.ini"); WritePrivateProfileString("Sekcja1","Klucz2","Wartosc2","c:\\profile.ini"); GetPrivateProfileString("Sekcja1","Klucz","WartoscDomyslna",bufor,sizeof(bufor),"c:\\profile.ini"); Dodam ,że pliki INI to pozostałość po 16-bitowym systemie...MS zaleca rejestr do przechowywania danych związanych z aplikacją... Co do odczytania danych z ctrl+alt+delete to pewnie też nie będzie tak prosto(czemu ty wszystko chcesz aby było prosto?? ). Ale możesz sobie wylistować procesy, okna i pokna potomne za pomocą EnumProcesses,EnumWindows,EnumChildWindows. A co się tyczy UNICODE to go się nie wywołuje(no w sumie można i tak powiedzieć)...jest to standrad ,że znak jest na 2 bajtach reprezentowany. Po prostu dajesz na początku #define UNICODE(a może już nawet nie trzeba ,gdyż pewnie to już aplikacje standardowo przymują) i używasz funkcji , które obługują 2B znaczki...np. wsprintf zamiast sprintf. Za dużo by o tym pisać....przeczytaj sobie w MSDN :-) (znów ten MS).... Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.