Skocz do zawartości

Dzielenie graczy na pokoje. Gra multiplayer w node.js


Dr QUestion

Recommended Posts

Cześć,
Mam pytanie odnośnie tworzenia pokoi dla gier multiplayer. Na jakiej zasadzie to działa? W google nie mogę za wiele na ten temat znaleźć chyba uważają, że to proste i nie trzeba tego wyjaśniać. Doszedłem do tego, że generuję unikatowy adres url mniejwięcej taki /game/id. Teraz w nodzie wiem, że istnieje coś takiego /game/:id i z tego również korzystam. Dzięki czemu mam pozornie dwa osobne adresy. Jednak gdy ktoś coś zrobi pod adresem /game/1 okazuje się, że zmiany widać również pod /game/2. Chciałbym to tak wykorzystać aby jednak tych zmian nie było bo mają to być dwie osobne gry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Czy rozwiązanie na socketach wchodzi w rachubę? Jeśli tak to socket.io masz prosty przykład pokoi: http://socket.io/docs/rooms-and-namespaces/

Jeśli nie to nakreśl jak ma przebiegać komunikacja w ramach tych pokoi, bez tego ciężko coś więcej powiedzieć. Najwyżej tyle, że wyłapujesz wejście po adresie URL tak jak zaproponowałeś i każdego gościa wkładasz do tablicy/bazy danych np (express 4):

var guestsRoom1 = [];
var guestsRoom2 = [];
app.get('/game/:id', function(req, res) {
	if (req.params.id === '1') {
		guestsRoom1.push(req.cookies.user);
	} else if (req.params.id === '2') {
		guestsRoom2.push(req.cookies.user);
	}
	res.send('OK');
});

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś zawartość bez formatowania.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...