Jump to content

andrus19

Members
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

andrus19 last won the day on September 26 2016

andrus19 had the most liked content!

Community Reputation

6 Neutral

About andrus19

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

267 profile views
  1. musisz dodać import klasy na górze pliku import java.math.BigDecimal;
  2. Jest to związane z wewnątrzą reprezentacją liczb zmienno-przecinkowych. Możesz sobie przeczytać tu https://en.wikipedia.org/wiki/Floating_point#Accuracy_problems z czego wynika ten problem. Jeśli chcesz uzyskać precyzyjny wynik użyj klasy BigDecimal. Masz tu kawałek kodu, z którego szybko załapiesz o co chodzi: public static void main(String[] args) { final double stala = 3.00; final double stala1 = 3.14; System.out.println("double: " + stala); System.out.println("double1: " + stala1); System.out.println("double sum: " + (stala1 + stala)); BigDecimal bigDecimalPi = BigDecimal.valueOf(3.14); BigDecimal doublePi = new BigDecimal(3.14); System.out.println(bigDecimalPi.setScale(100)); System.out.println(doublePi.setScale(100)); System.out.println(bigDecimalPi.setScale(100)); System.out.println(BigDecimal.valueOf(stala).setScale(100)); System.out.println(bigDecimalPi.add(BigDecimal.valueOf(stala)).setScale(100)); } Zwróć uwagę na tworzenie bigDecimalPi oraz doublePi.
  3. no to podajesz w tych metodach jako argument tablicę czyli musisz zadeklarować tak: public static void bubbleSort(int[] arrayToSort){ //tutaj sortujesz odpowiednią metodą } zwracać nie musisz tych tablic aczkolwiek gdybys chciał to zamiast voida podajesz tablicę intów czyli public static int[] bubbleSort(int[] arrayToSort){ //... } i wywyłujesz tak każdą metodę sortowania. Przed wywołaniem i po wywyłaniu metody sortowania mierzysz czas wykonania i wypisujesz odpowiednie komunikaty.
  4. .. około 5,8 cm ma w najwyższym punkcie z tym, że tam leży tylko palec wskazujący a reszta dłoni jest już niżej ułożona - w taki sposób że prawy bok dłoni może już spoczywać na biurku/podkładce Ja akurat żelową podkładkę jeszcze mam więc nadgarstek mam około 2cm wyżej ale myślę że bez podkładki jest równie dobrze - bo dłoń wtedy spoczywa częściowo na myszce a częściowo na prawym boku. Scroll też jako przycisk środkowy; stabilnie się klika - nie przesuwa się w górę czy dół podczas kliknięcia. I wychylanie scrolla na boki jeszcze masz..
  5. Ja ostatnio szukając klawiatury ergonomicznej kupiłem właśnie zestaw z myszą sculpt ergonomic mouse i o ile zakup robiłem z myślą o klawiaturze to mysz od razu przypadła mi do gustu i pracuje mi się na niej naprawdę wygodnie. Tak jak mówisz pod kciukiem ma back i przycisk windows, nie sprawdzałem czy można coś innego do niego przypisać. Przycisk Win dobrze się sprawdza przy używaniu skrótów o ile pracuje się na Windowsie oczywiście ;D Ale jeśli chodzi o ergonomię to mocno polecam, ręka spoczywa w bardziej naturalnej pozycji około 45° nachylenia - zupełnie nie czuję zmęczenia nadgarstka odkąd jej używam.
  6. Fajnie, właśnie zaczynam ogarniać androida w pakiecie z libGDX więc pewnie się przyda ;)
  7. andrus19

    Rotacja kamery

    Krótkie pytanko mam: jak ustawić kamerę w taki sposób, aby punkt rotacji zawsze znajdował się w punkcie w którym znajduje się kamera ? Mowa o klasie javafx.scene.Camera;
  8. oj chyba nie, tamtej już nie ma warto dodać że co 24h jest inna książka do zgarnięcia - obecnie do pobrania jest "Python Geospatial Development"
  9. Ogólnie jest dużo lepiej, bardzo logiczny podział forum na kategorie, działy i podziały Generalnie tylko jeden minus widzę: brak komentarzy do postów, chyba że gdzieś mi umknęła ta opcja...
  10. 1. Jeśli program ma wypisywać wszystkie dni aktualnego miesiąca to działa dobrze, tylko wpisz poprawnie nazwę metody i talbicy.. String[] weekdayNames = new DateFormatSymbols().getShortWeekdays(); do { System.out.printf("%4s", weekdayNames[weekday]); 2. Korzystaj z systemu popowiedzi (zazwyczaj ctrl + space) to wtedy nie będzie takich błędów
  11. tak, przechodzisz po liście punktów i gdy znajdziesz wartości mniejsze przypisujesz odpowiednie do min_x lub min_y np. coś takiego: public Point getMinPoint() { double min_x, min_y; min_x = pointlist.get(0).getX(); min_y = pointlist.get(0).getY(); for (Point point : pointlist) { if (point.getX() < min_x) { min_x = point.getX(); } if (point.getY() < min_y) { min_y = point.getY(); } } minPoint = new Point(min_x, min_y); return minPoint; } Metodę getMaxPaint() piszesz analogicznie.
  12. Jeśli chodzi o kolejne liczby pseudolosowe to pobierasz za pomocą: double losowa = t.nextDouble();
  13. Z GUI sobie poradzę. Interesuje mnie podział na klienta i serwer. Komunikacja między nimi. Realizacja równolegle istaniejących kanałów - nie bardzo wiem jak się za to zabrać, jakie mechanizmy należy tu wykorzystać..
  14. Mam do napisania chat w Javie. Ma to być aplikacja desktopowa w architekturze klient-serwer. Funkcjonalności aplikacji to: kanał ogólny dla wszystkich możliwość tworzenia nowych kanałów zabezpiecoznych hasłem możliwość wysyłania prywatnych wiadomości do użytkowników chatu (poboczne) voice chat Umiem dość dobrze Jave SE natomiast nie orientuję się technologiach pobocznych. I teraz pytanie: jakich technologii powinienem użyć żeby zrobić to elegancko i sprawnie, od czego zacząć ? Wszelkie hasła, zagadnienia, podpowiedzi mile widziane.
  15. Witam. Mam utworzony obiekt klasy Jtree oparty na DefaultTreeModel. Jak mógłbym przchwytywać następujący event: użytkownik zedytował nazwę węzła (czyli potrójne kliknięcie na węzeł - uaktywnia edycję, wciśnięcie Enter - zatwierdza modyfikację)? Jest na to jakiś prosty sposób ?
×
×
  • Create New...