Skocz do zawartości

Seraphim

Członkowie
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnio

    Nigdy

Seraphim's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Hej, Co prawda "Javowcem" nie jestem, ale coś tam się ze studiów jeszcze pamięta i postaram się nakierować Cię na właściwy trop. Zaczynamy: Pierwszym krokiem w każdym z tych zadań jest wczytanie danych, zapewne z konsoli, więc może Ci się przydać metoda ReadLine. Jeśli ją użyjesz to wczytywany jest ciąg znaków aż do wciśnięcia ENTER, które później będziesz musiała sparsować do inta - tu z pomocą przyjdzie ParseInt. Zatem wczytujesz string z konsoli, parsujesz na int i masz w ten sposób wczytaną liczbę. W tym miejscu warto też sprawdzić czy podany ciąg znaków można sparsować na int. Domyślnie z tego co wiem, parsowanie do inta wyrzuca wyjątek jeśli operacja zakończy się niepowodzeniem, ale można zrobić taką metodę jak tutaj: TryParse i masz pewność, że parsowanie przebiegnie poprawnie - jedyny minus tej metody to dwukrotne parsowanie stringa do inta. Jak już wiesz jak wczytywać liczby to dalej jest już łatwo: Wczytujesz liczbę n. Tworzysz listę na której będziesz przechowywać liczby: List<Integer> numbers = new ArrayList<Integer>(); Tworzysz pętlę: for (int i = 0; i < n: i++) i w jej ciele ponownie wczytujesz liczby z konsoli i zapisujesz na listę: numbers.Add(liczba); Jak już masz wczytane wszystkie liczby, robisz kolejną pętlę po wszystkich elementach listy i sumujesz je, mnożysz, czy co tam potrzebujesz: int sum = 0; for (int j = 0; j < numbers.size(): j++) { sum += numbers.get(j); } Do obliczenia wartości absolutnej można użyć: Math.abs(liczba); Ostatni krok to wyświetlenie wyniku: System.out.println("Result : " + sum); To oczywiście tak w skrócie co do zrobienia. Można też to ulepszyć - zamiast wczytywać dane na listę, to po wczytaniu napisu z konsoli i sparsowaniu go do inta, od razu można wykonać na nim operacje (suma, mnożenie czy co trzeba) i wtedy pozbędziesz się nadmiarowej listy i nadmiarowej iteracji po niej. Była też chyba jakaś metoda, którą można od razu z konsoli wczytywać liczby bez konieczności parsowania, ale teraz nie pamiętam jej. Co do zadania 2 - tutaj możesz wczytać do jakiejś zmiennej pierwszą liczbę jaka będzie wczytana, kolejne od razu wyświetlać na konsolę, a na końcu wyświetlić tą zapamiętaną zmienną. Wtedy dostaniesz docelowy wynik (a2, a3, a4, ... , an, a1) Mam nadzieję, że napisałem w miarę zrozumiale i podołasz zadaniu :) W razie potrzeby pisz :)
  2. Można zrobić jakąś globalną zmienną, która trzyma informacje o tym, czy pierwszy przycisk był wciśnięty czy nie, a po wciśnięciu drugiego przycisku jest sprawdzana ta wartość i ewentualnie wykonuje się wtedy jakaś funkcja. Wyglądałoby to mniej więcej w ten sposób var FirstPressed = false; function First_OnClick() { FirstPressed = true; // Wykonanie akcji pierwszego przycisku // } function Second_OnClick() { // Wykonanie akcji drugiego przycisku // if (FirstPressed == true) { Thirdfunction(); } } Można do tego jeszcze dodać możliwość anulowania sekwencji jeśli między pierwszym, a drugim przyciskiem zostanie naciśnięty jakiś inny. W takim przypadku w obsłudze innych przycisków wystarczy dodać: FirstPressed = false;
  3. Ja C++ poznałem już po tym jak pisałem programy w C# także kolejność nauki myślę, że nie ma takiego wielkiego znaczenia. Ale skoro podstawy już znasz z C++ to będzie Ci tylko łatwiej, a do nauki bez wahania mogę polecieć książkę "C#3.0 dla .NET 3.5 - Księga Experta". Może ma już kilka lat i nie dotyczy ostatniej wersji C# ani platformy .NET, ale większość elementów się nie zmieniła, a nowości nie ma, aż tak wiele, aby nazywać tą książkę "przestarzałą". Jak dla mnie była ona źródłem wielu cennych informacji i jeśli miałbym ponownie uczyć się C# to zacząłbym od tej książki raz jeszcze.
  4. W jaki sposób chciałaś użyć funkcję setTimeout ? <button onclick="setTimeout(tlo ,5000);"> ZMIEŃ TŁO </button> W takiej formie działa, więc chciałaś użyć dobrej funkcji, tylko zabrakło poprawnego użycia :)
×
×
  • Utwórz nowe...