Skocz do zawartości

Oddity

Członkowie
  • Postów

    0
  • Dołączył

  • Ostatnio

    Nigdy

Wszystko napisane przez Oddity

  1. Oddity

    ini

    Jest jeszcze jeden problem. Program po prostu nie znajduje pliku. WritePrivateProfileString("Personality","next","0","C:\settings.ini") ; GetPrivateProfileString("Personality","next",NULL,Buffor,2,"C:\settings.ini"); Podana jest ścieżka dostępu w formie c:\settings.ini. Ukośnik powoduje, że następna litera, w tym przypadku 's', traktowana jest jako znak kontrolny '\s'. Spróbuj dać: "c:\\settings.ini". Powinno działać.
  2. Od redakcji Każdy kiedyś zaczynał. A brak doświadczenia to nie powód, żeby kogoś obrażać. Radzimy opamiętać się na przyszłość
  3. Oddity

    .net

    Dziwne, o ile sie orientuje to w VC++ 7.0 nowy projekt bazujący na .net framework tworzy sie poprzez File->New->Project->Managed C++ Application. A moze masz jakis inny kompilator?
  4. Oddity

    .net

    Napisz najpierw w jaki sposób tworzysz nowy projekt .net
  5. Oddity

    yo

    Chdzilo mi o to, Czakol, ze jezeli programujesz na platforme .net, to nie mozesz uzywac wizualnych metod projektowania okien dialogowych, wszystko tworzysz z poziomu kodu. Natomiast jezeli tworzysz w WinAPI, nie spotkasz sie z tym problemem. Pozdrawiam.
  6. Oddity

    TAK

    Sprawdź czy nie masz przypadkiem kodu obsługującego WM_PAINT, jednak nie pobierającego uchwytu urządzenia i zwracającego true, tzn: WM_PAINT: return true ;
  7. bool _ftoa (TCHAR *szStr, double d) { if (!szStr) return false ; gcvt (d, 15, szStr) ; if (szStr [lstrlen (szStr) - 1] == '.') szStr [lstrlen (szStr) - 1] = '\0' ; return true ; } float v ; TCHAR szV [32] ; _ftoa (szV, (double) v) ; wsprintf (buf, TEXT ("wynik = %s mag"), szV) ; Spróbuj w ten sposób. Pozdrawiam.
  8. Oddity

    zamykanie komputera

    Zwróc uwagę na ten fragment dokumentacji funkcji InitiateSystemShutdown: Kiedyś pisałem podobny program dla szkolnej sieci (Win ME). Na każdym komputerze uruchomiona była mała aplikacja, z którą łączyło się z głównego komputera i wysyłało polecenie wyłączenia systemu. Pozdrawiam
  9. Oddity

    Virtual Memory

    Pamięć wirtualna jest tworzona po to, aby nie doszło do sytuacji, gdy brakuje RAM-u. Czy Twój program znajdzie się w VM, czy w rzeczywistym RAM-ie, zależy od systemu i nie masz na to wpływu (oczywiście im mniejszy program, tym bardziej prawdopodobne, że znajdzie się w RAM). Z poziomu aplikacji nie ma żadnego rozróżnienia pomiędzy pamięcią fizyczną a wirtualną. Otrzymujesz wskaźniki wirtualne, które wskazują na pamięć wirtualną. Na wskaźniki rzeczywiste konwertuje je Windows. A tak na marginesie, możliwość ingerencji przez program w pamięć ogólnodostępną w środowisku wielozadaniowym byłaby swoistą bombą zegarową. Wyobraź sobie zwykłe przepełnienie bufora, po którym w pamięci umieszczone są dane systemowe lub kernel. Mały błąd w programie i crash całego systemu? Tak, tak by to właśnie wyglądało. Jeśli chodzi o alokowanie dużej ilości pamięci, to nie ma problemu. Jeśli chcesz, możesz sobie zaalokować 2GB, jeśli wystarczy Ci na to miejsca na dysku. Na koniec powtórze jeszcze jedno: w programie nie rozróżniasz RAM/Virtual Memory. Nie możesz zadecydować, gdzie przechowywana będzie zmienna. Robi to za Ciebie system operacyjny (i całe szczęście). Wskaźnik to wskaźnik, jego dokładną wartością nie musisz się martwić.
  10. Oddity

    pamięć

    Windows przydziela każdemu programowi wirtualną przestrzeń adresową. Każdy program działa w oddzielnym, prywatnym bloku pamięci, dlatego uruchamiając program po raz n-ty, dostajesz te same adresy. Pozdrawiam
  11. Oddity

    XP Themes

    Zdarzyło mi się raz w życiu uruchomić C++ Buildera :-) O ile dobrze pamiętam, wystarczy tylko dodać plik .xml. Zdaje mi się, że Builder domyślnie wywołuje InitCommonControls.
  12. Oddity

    XP Themes

    A wywołałeś funkcję InitCommonControls?
  13. Oddity

    Wersja Windows

    Wyrwane żywcem z dokumentacji: The GetVersion function returns the current version number of Windows and information about the operating system platform. This function has been superseded by GetVersionEx, which is the preferred method for obtaining system version number information. New applications should use GetVersionEx. The GetVersionEx function was developed because many existing Windows applications err when examining the DWORD return value of a GetVersion function call, transposing the major and minor version numbers packed into that DWORD. The GetVersionEx function forces applications to explicitly examine each element of version information, and allows for future enhancements to that information. DWORD GetVersion(VOID) Parameters This function has no parameters. Return Values If the function succeeds, the return value is a DWORD value that contains the major and minor version numbers of Windows in the low order word, and information about the operating system platform in the high order word. For all platforms, the low order word contains the version number of Windows. The low-order byte of this word specifies the major version number, in hexadecimal notation. The high-order byte specifies the minor version (revision) number, in hexadecimal notation. To distinguish between operating system platforms, use the high order bit and the low order byte, as shown in the following table: Platform High order bit Low order byte (major version number) Windows NT zero 3 or 4 Windows 95 1 4 Win32s with Windows 3.1 1 3 For Windows NT and Win32s, the remaining bits in the high order word specify the build number. For Windows 95 the remaining bits of the high order word are reserved. Remarks This function does not return the current version number of MS-DOS. The following code fragment illustrates how to extract information from the GetVersion return value: dwVersion = GetVersion(); // Get major and minor version numbers of Windows dwWindowsMajorVersion = (DWORD)(LOBYTE(LOWORD(dwVersion))); dwWindowsMinorVersion = (DWORD)(HIBYTE(LOWORD(dwVersion))); // Get build numbers for Windows NT or Win32s if (dwVersion < 0x80000000) // Windows NT dwBuild = (DWORD)(HIWORD(dwVersion)); else if (dwWindowsMajorVersion < 4) // Win32s dwBuild = (DWORD)(HIWORD(dwVersion) & ~0x8000); else // Windows 95 -- No build numbers provided dwBuild = 0; See Also GetVersionEx
  14. Oddity

    subclassing

    Subclassing
  15. Oddity

    VS .net

    Nie, chodzi tylko pod NT i pochodnymi.
  16. Oddity

    char *

    Nooo, koniec wakacji - trzeba się wziąć za stronkę i napisać pierwszego posta :-) buffer [0] = a ; buffer [1] = '\0' ; albo wsprintf (buffer, TEXT ("%c"), a) ; Pozdrawiam
  17. Oddity

    error

    Podaj kod źródłowy to coś poradzimy ;)
  18. Oddity

    zapis do pliku

    Jakby coś dalej nie działało, to zagadaj do mnie na gadu-gadu: 4338319 (przeważnie jestem niewidoczny). Pozdrawiam
  19. Oddity

    bitmapa

    Poniżej znajduje się zaczerpnięty z dokumentacji opis funkcji LoadImage. Potrafi ona wczytywać bitmapy z pliku. The LoadImage function loads an icon, cursor, or bitmap. HANDLE LoadImage( HINSTANCE hinst, // handle of the instance that contains the image LPCTSTR lpszName, // name or identifier of image UINT uType, // type of image int cxDesired, // desired width int cyDesired, // desired height UINT fuLoad // load flags ); Parameters hinst Identifies an instance of the module that contains the image to be loaded. To load an OEM image, set this parameter to zero. lpszName Identifies the image to load. If the hinst parameter is non-NULL and the fuLoad parameter does not include LR_LOADFROMFILE, lpszName is a pointer to a null-terminated string that contains the name of the image resource in the hinst module. If hinst is NULL and LR_LOADFROMFILE is not specified, the low-order word of this parameter must be the identifier of the OEM image to load. The OEM image identifiers are defined in WINUSER.H and have the following prefixes: Prefix Meaning OBM_ OEM bitmaps OIC_ OEM icons OCR_ OEM cursors Windows 95: If the fuLoad parameter includes the LR_LOADFROMFILE value, lpszName is the name of the file that contains the image. Windows NT: LR_LOADFROMFILE is not supported. uType Specifies the type of image to be loaded. This parameter can be one of the following values: Value Meaning IMAGE_BITMAP Loads a bitmap. IMAGE_CURSOR Loads a cursor. IMAGE_ICON Loads an icon. cxDesired Specifies the width, in pixels, of the icon or cursor. If this parameter is zero and the fuLoad parameter is LR_DEFAULTSIZE, the function uses the SM_CXICON or SM_CXCURSOR system metric value to set the width. If this parameter is zero and LR_DEFAULTSIZE is not used, the function uses the actual resource width. cyDesired Specifies the height, in pixels, of the icon or cursor. If this parameter is zero and the fuLoad parameter is LR_DEFAULTSIZE, the function uses the SM_CYICON or SM_CYCURSOR system metric value to set the height. If this parameter is zero and LR_DEFAULTSIZE is not used, the function uses the actual resource height. fuLoad Specifies a combination of the following values: Value Meaning LR_DEFAULTCOLOR The default flag; it does nothing. All it means is "not LR_MONOCHROME". LR_CREATEDIBSECTION When the uType parameter specifies IMAGE_BITMAP, causes the function to return a DIB section bitmap rather than a compatible bitmap. This flag is useful for loading a bitmap without mapping it to the colors of the display device. LR_DEFAULTSIZE Uses the width or height specified by the system metric values for cursors or icons, if the cxDesired or cyDesired values are set to zero. If this flag is not specified and cxDesired and cyDesired are set to zero, the function uses the actual resource size. If the resource contains multiple images, the function uses the size of the first image. LR_LOADFROMFILE Loads the image from the file specified by the lpszName parameter. If this flag is not specified, lpszName is the name of the resource. LR_LOADMAP3DCOLORS Searches the color table for the image and replaces the following shades of gray with the corresponding 3D color: Color Replaced with Dk Gray, RGB(128,128,128) COLOR_3DSHADOW Gray, RGB(192,192,192) COLOR_3DFACE Lt Gray, RGB(223,223,223) COLOR_3DLIGHT LR_LOADTRANSPARENT Retrieves the color value of the first pixel in the image and replaces the corresponding entry in the color table with the default window color (COLOR_WINDOW). All pixels in the image that use that entry become the default window color. This value applies only to images that have corresponding color tables. If fuLoad includes both the LR_LOADTRANSPARENT and LR_LOADMAP3DCOLORS values, LRLOADTRANSPARENT takes precedence. However, the color table entry is replaced with COLOR_3DFACE rather than COLOR_WINDOW. LR_MONOCHROME Loads the image in black and white. LR_SHARED Shares the image handle if the image is loaded multiple times. If LR_SHARED is not set, a second call to LoadImage for the same resource will load the image again and return a different handle.Do not use LR_SHARED for images that have non-standard sizes, that may change after loading, or that are loaded from a file. Return Values If the function succeeds, the return value is the handle of the newly loaded image. If the function fails, the return value is NULL.
  20. Oddity

    okna dialogowe

    Okno dialogowe wyświetla się przy użyciu jednej z tych funkcji: 1. Dla okna modalnego DialogBox (hInstance, szTemplate, hwndParent, DlgProc) ; 2. Dla okna niemodalnego CreateDialog, argumenty te same co w DialogBox Argumenty: hInstance - uchwyt realizacji programu (można go uzyskać poprzez skopiowanie do zmiennej globalnej pierwszego argumentu WinMain) szTemplate - nazwa zasobu z oknem dialogowym, jeśli zamiast nazwy jest identyfikator liczbowy, należy wtedy użyć makra MAKEINTRESOURCE (identyfikator). hwndParent - wskazuje na okno, które jest "rodzicem" okna dialogowego DlgProc - adres procedury okna dialogowego
  21. Oddity

    zapis do pliku

    Korzystając z prawa programowania mojego autorstwa sądzę, błąd jest pewnie banalny. Czy aby na pewno kontrolka, której kliknięcie ma spowodować zapisanie tekstu, posiada identyfikator 106? Podczas obsługi WM_COMMAND i wartości 106 niższego słowa parametru wParam (czyli gdzieś w kodzie służącym do zapisu pliku), spróbuj wstawić taki kod: MessageBox (hwnd, TEXT ("Wszystko jest OK"), TEXT ("Wiadomość"), MB_OK) ; Skompiluj program i kliknij na kotrolkę służącą do zapisu tekstu. Jeśli nie wyświetli się okno dialogowe, to znaczy, że kod zapisu nie jest wogóle wykonywany. Upewnij się wtedy, czy 106 to prawidłowy identyfikator.
  22. Oddity

    Re: data

    Wykorzystaj poniższą funkcję zamiast obiektu file. Pierwszym argumentem jest ścieżka pliku (np. "c:\\moje dokumenty\\plik.txt"). Pamiętaj, że gdy w C/C++ podajesz położenie plików, to musisz używać podwójnych ukośników \\. Inaczej kompilator potraktuje znak następujący bezpośrednio po slashu jako znak kontrolny ASCII. Drugim parametrem funkcji jest wskażnik do bufora z tekstem. Gdy masz kontrolkę o identyfikatorze 100 i chcesz zapisać z niej dane do pliku c:\dane.dat, to piszesz: GetDlgItemText (hwnd, 100, szText, sizeof (szText) / sizeof (TCHAR)) ; fileWriteFile (TEXT ("c:\\dane.dat"), szText) ; A oto i funkcja: BOOL fileWriteFile (PTSTR pstrFileName, PTSTR pstrBuffer) { DWORD dwBytesWritten ; HANDLE hFile ; int iLength ; WORD wByteOrderMark = 0xFEFF ; SetCursor (LoadCursor (NULL, IDC_WAIT)) ; // Open the file, creating it if necessary if (INVALID_HANDLE_VALUE == (hFile = CreateFile (pstrFileName, GENERIC_WRITE, 0, NULL, CREATE_ALWAYS, 0, NULL))) return FALSE ; iLength = lstrlen (pstrBuffer) ; ; if (!pstrBuffer) { CloseHandle (hFile) ; return FALSE ; } #ifdef UNICODE WriteFile (hFile, &wByteOrderMark, 2, &dwBytesWritten, NULL) ; #endif WriteFile (hFile, pstrBuffer, iLength * sizeof (TCHAR), &dwBytesWritten, NULL) ; if ((iLength * sizeof (TCHAR)) != (int) dwBytesWritten) { CloseHandle (hFile) ; SetCursor (LoadCursor (NULL, IDC_ARROW)) ; return FALSE ; } CloseHandle (hFile) ; SetCursor (LoadCursor (NULL, IDC_ARROW)) ; return TRUE ; } Pozdrawiam Pinolca, żeby nie czuł się niepozdrowiony :P
  23. Oddity

    data

    Dwie uwagi: Pierwsza Nie twórz okien potomnych podczas WM_PAINT, tylko podczas WM_CREATE lub WM_INITDIALOG. Druga Upewnij się że hYear jest zmienną statyczną (static)
  24. Oddity

    urządzenie

    Przyznaję się bez bicia. Zielonego pojęcia nie mam :P
×
×
  • Utwórz nowe...