Skocz do zawartości

minGW


Lightning

Recommended Posts

Witam
Moja prosba dotyczy kompilatora minGW (3.2) Szukalem w necie informacji na jego temat, ale praktycznie nic nie znalazlem co by mi pomoglo. Piszac programy w DevCpp wywala mi mnostwo bledow i prawie zawsze nie mam zielonego pojecia gdzie lezy problem. Kiedy juz go znajde to okazuje sie, ze jest to problem z kompilatorem. Gdyby ktos byl w posiadaniu jakichs materialow, albo rad na temat 'kruczkow' , zasad, czegokolwiek w tej kwestii to bylbym wdzieczny gdyby sie podzielil.
Z gory dziekuje
Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo rozumiem, co masz na myśli pisząc: "rad, kruczków i zasad" (czy chodzi Ci o spis błędów, które wyrzuca kompilator i ich dokładny opis?).

Rzuć też jakimś przykładowym błędem, będącym problemem z kompilatorem - ja też pisze w Dev i do tej pory z czymś takim się nie spotkałem.

Pewnie już sam to znalazłeś, ale TUTAJ masz dokładną dokumentację MinGW.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykladowo nie potrafie obsluzyc pliku zasobow ... nie potrafie sie polapac co jak dolaczac ...
Dla testu wrzucalem taki kod do .rc

IDD_DIALOG1 DIALOG DISCARDABLE 0, 0, 186, 95
STYLE DS_MODALFRAME | WS_POPUP | WS_CAPTION | WS_SYSMENU
CAPTION "Dialog"
FONT 8, "MS Sans Serif"
BEGIN
DEFPUSHBUTTON "OK",IDOK,129,7,50,14
PUSHBUTTON "Cancel",IDCANCEL,129,24,50,14
END

Kombinowalem z dolaczaniem do kompilacji, budowaniem jako C++ itd...

... wywalalo mi "(...) parse error in line 2 in resource.rc", albo program sie kompilowal, ale nie pokazywalo sie nic potem.

Czesto zanim cokolwiek skompilowalem to bawilem sie wczesniej dobrych kilka godzin z tym, po czym dochodzilem do tego, ze cos bylo zle ustawione dla kompilatora ... brakowalo jakiegos polecenia ... czy czegos tego rodzaju.

Jestem jeszcze zoltodziobem, ktory nienawidzi uzywac pirackich wersji oraz programow, ktore robia wszystko za niego (oba przypadki VC++) ...

Szkoda, ze nie potrafie dokladnie opisac tego co potrzebuje ...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych zasobów, to problem prawdopodobnie polegał na tym, że nie zaincludowałeś <windows.h> w pliku zasobów, w związku z czym, niezdefiniowane były stałe DS_MODALFRAME, WS_POPUP, WS_CAPTION, WS_SYSMENU. Poza tym w Dev zasoby obsługuje się noramalnie - dodajesz nowy plik do projektu -> zmieniaz mu nazwe na *.rc -> piszesz w nim skrypt zasobów -> i już powinno działać. Jeżeli nie działa to możesz spróbować odłączyć plik od projektu i dodać go na powrót. A, no i jeszcze jedna ważna sprawa - jeżeli zmienisz coś w pliku zasobów to musisz przy kompilacji wybrać opcję "Rebiuld All".
Co do zmiany w opcjach kompilacji, to niestety trzeba się do tego przyzwyczaić i nauczyć (nie koniecznie musisz, przedzierać się przez dziesiątki stron dokumentacji - poeksperymentujesz, napiszesz kilka programów i w końcu dojdziesz do wprawy), z resztą jest to konieczne nie tylko w Dev - Visual też nie robi tego za Ciebie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś zawartość bez formatowania.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...