Law Napisano Wrzesień 16, 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano Wrzesień 16, 2018 Czy da się w WinAPI robić komponenty żeby można je było stworzyć przy pomocy CreateWindow (takie jak 'BUTTON', 'EDIT' offcorz)? Oczywiście poza WM_PAINT itp. bo tyle to sam umiem zrobić. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Omega Napisano Wrzesień 16, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Wrzesień 16, 2018 Smieszny tekst. Ale tak naprawde to nie wiem czy ty sie pytasz o to rzeczywiscie czy tylko robisz sobie jaja? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo Napisano Wrzesień 16, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Wrzesień 16, 2018 Jemu chodzi o to zeby np samemu zrobic jakas nowa klase i zeby potem mozna bylo za pomoca CreateWindow tworzyc nowe te "komponenty". Czyli np CreateWindow("MojaKontrolka",...) no i by powstawlala na podstawie prototypu, ktory tak keidys sobie utworzyl i szczerze mowiac mnie tez interesuje to czy da sei jakos takie cos zrobic. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Omega Napisano Wrzesień 16, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Wrzesień 16, 2018 A nie wydaje sie wam, ze systemowe kontrolki to nie sa zwyklymi okienkami, ktore mimo wszystko i tak musza obslugiwac komunikaty jak np. WM_PAINT? Zobaczcie, ze ta pozycja w CreateWindow dotyczy klasy, ktora wczesniej jest zadeklarowana poprzez RegisterClass. I tak samo robi system, tylko rejestruje po starcie systemu. Tylko ze w bibliotekach systemowych dll ze wspoldzielonymi danymi. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Law Napisano Wrzesień 17, 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano Wrzesień 17, 2018 Spróbowałem się pobawić w WM_PAINT, a teraz zobaczcie https://free.of.pl/s/szatkus/comp.exe i spróbujcie odgadnąć, jedynie na oko, który button narysowałem, a który zrobiłem przez CreateWindow. Efekt widać tylko na Winie mniej niż XP. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Omega Napisano Wrzesień 17, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Wrzesień 17, 2018 Górny Ale jezeli chcesz robic przyciski samemu je odmalowujac to nie lepiej utworzyc przycisk "BUTTON" ze stylem BS_OWNERDRAW i obsluzyc to w komunikacie WM_DRAWITEM? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo Napisano Wrzesień 17, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Wrzesień 17, 2018 Twardy napisał: A nie wydaje sie wam, ze systemowe kontrolki to nie sa zwyklymi okienkami, ktore mimo wszystko i tak musza obslugiwac komunikaty jak np. WM_PAINT? Zobaczcie, ze ta pozycja w CreateWindow dotyczy klasy, ktora wczesniej jest zadeklarowana poprzez RegisterClass. I tak samo robi system, tylko rejestruje po starcie systemu. Tylko ze w bibliotekach systemowych dll ze wspoldzielonymi danymi. Super, kazdy chyba sie domyslil ale ja jzu tak sprobowalem i zrobilem sobie ladna kalse ktora tworzy okienko i ona miala byc jako klasa ktora kazdy komponent mialby dziedziczyc. Ale jak utworzylem okno w pozycji (0,0) to okno bylo w pozycji (0,0) na ekranie a nei w danym oknie mimo ze dalem podczas tworzenia mojego komponetnu parenta jako moje okno glonwe. Czy ma ktos na to jaksi pomysl. Tylko nie mowice ze mam prostu samsobie przeliczac przesuniecie i sam mam sobie obcinac "komponent" jak wyjdzie poza okno. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Omega Napisano Wrzesień 17, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Wrzesień 17, 2018 Super, kazdy chyba..itd, itd, itd. Moze i rozumiesz, ale teorie. Ja robiłem nie raz cos takiego i nigdy nie mialem klopotu. Znasz taka stalą jak WS_CLIPCHILDREN? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo Napisano Wrzesień 17, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Wrzesień 17, 2018 Spox, jakos nie pomyslalem o tym :/ Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.