AnonimuS Napisano Marzec 12, 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano Marzec 12, 2018 Witam. Czy wie ktoś może jak uzyskać kolory w konsoli (DOS), gdzieś znalazlem ale do Borlanda, lub Visuala... a ja chce cos standardowego... Sam uzywam Dev-C++. Jesli ktos wie jak to zrobic to z gory dziekuje. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wraith Napisano Marzec 24, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Marzec 24, 2018 Hmm kiedys sie tym zajmowalem mam na chacie zrodla ale to bylo chyba SetTextColor(kolorek); albo SetBgCocolr(kolorek); ale ja to pisale w borland c++i nie jestem pewien Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Complex Napisano Kwiecień 28, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Kwiecień 28, 2018 Ostatnio przemierzalem zasoby sieci i napotkałem na odpowiedz SetConsoleTextAttribute(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), FOREGROUND_RED); Poczytaj wiecej o SetConsoleTextAttribute. pozdro Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zyziu Napisano Czerwiec 18, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Czerwiec 18, 2018 Mam podobne pytanie, tylko jak wyrysowywać różne kształty na ekranie?? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Specter Napisano Lipiec 5, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Lipiec 5, 2018 SetConsoleTextAttribute(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE),FOREGROUND_RED); cool :D znasz wiecej?? 8) moze na tlo albo rysowanie kola jak w pascalu chyba ;] pogrubienie, kursywa , czcionka rozmiar itp? FOREGROUND_RED // czerwony FOREGROUND_GREEN // zielony? :> Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo Napisano Lipiec 6, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Lipiec 6, 2018 W konsoli nie ma pogrubienia ani kursywy. konsola to jets jak DOS w wersji Winows;) w konsoli nei da sie rysowac zadnych obiektów w DOSowych programach inicjowlao sie tryb graficzny zeby cos przedstawic graficznie :D Wiec trzeba w konsoli wyywloac takowy typ graficzny (p za pomoca OpenGL :D ) Ogolne mowiac w konsoli nie porysujecie sobei kółek anie lini Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zyziu Napisano Lipiec 6, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Lipiec 6, 2018 Ja się nie załamuję:) i podjąłem się szukania. Odpowiedź była blisko. Tera zobaczę czy to zadziała. // Borland C++ - (C) Copyright 1991 by Borland International /* VCIRC.CPP--Example from Getting Started */ // A Circle class derived from Point #include <graphics.h> // graphics library declarations #include "vpoint.h" // Location and Point class declarations #include <conio.h> // for getch() function // link with vpoint.obj and graphics.lib class Circle : public Point { // derived from class Point // and ultimately from class Location int Radius; // private by default public: Circle(int InitX, int InitY, int InitRadius); void Show(void); void Hide(void); void Expand(int ExpandBy); void Contract(int ContractBy); }; // Circle constructor calls base Point constructor first Circle::Circle(int InitX, int InitY, int InitRadius) : Point(InitX,InitY) { Radius = InitRadius; }; void Circle::Show() { Visible = true; circle(X, Y, Radius); // draw the circle using BGI function } void Circle::Hide() { if (!Visible) return; // no need to hide unsigned int TempColor; // to save current color TempColor = getcolor(); // set to current color setcolor(getbkcolor()); // set drawing color to background Visible = false; circle(X, Y, Radius); // draw in background color to erase setcolor(TempColor); // set color back to current color }; void Circle::Expand(int ExpandBy) { Boolean vis = Visible; // is current circle visible? if (vis) Hide(); // if so, hide it Radius += ExpandBy; // expand radius if (Radius < 0) // avoid negative radius Radius = 0; if (vis) Show(); // draw new circle if previously visible }; inline void Circle::Contract(int ContractBy) { Expand(-ContractBy); // redraws with (Radius - ContractBy) }; main() // test the functions { // initialize the graphics system int graphdriver = DETECT, graphmode; initgraph(&graphdriver, &graphmode, "..\\bgi"); Circle MyCircle(50, 100, 25); // declare a circle object MyCircle.Show(); // show it getch(); // wait for keypress MyCircle.MoveTo(100, 125); // move the circle (tests hide // and show also) getch(); MyCircle.Expand(25); // make it bigger getch(); MyCircle.Contract(35); // make it smaller getch(); closegraph(); return 0; } Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo Napisano Lipiec 6, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Lipiec 6, 2018 I to coś potrafi rysowac w trybie graficznym? Daj znac jesli tak;) Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zyziu Napisano Lipiec 6, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Lipiec 6, 2018 w Borladnie możeiby coś wyrysowało (zrobili tam nawet sobie arkuszyk kalkulacyjny!!) ale w VC++ nie pójdzie za cholerę. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo Napisano Lipiec 6, 2018 Zgłoś Udostępnij Napisano Lipiec 6, 2018 NO widzisz. Bo tamto to jest grafika BGI stworzona przez Borlanda i tam sie inicjuje tryb graficzny bo to sa programt pod DOS. A konsola to nie program DOSowy Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trust Napisano Styczeń 12, 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano Styczeń 12, 2019 jakby ktos jeswzcze potrzebowal kiedys kolorowania textu itp w konsolce to w razie czego zamieszczam tu pełną odpowiedz w kodzie :D: #include <windows.h> #include <iostream.h> #include <stdlib.h> int main() { HANDLE hOut; hOut = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE); SetConsoleTextAttribute(hOut, BACKGROUND_RED); cout << "This text is red." << flush << endl; SetConsoleTextAttribute(hOut, FOREGROUND_GREEN); cout << "This text is green." << endl; SetConsoleTextAttribute(hOut, FOREGROUND_BLUE); cout << "This text is blue." << endl; system("PAUSE"); return 0; } Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zyziu Napisano Styczeń 12, 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano Styczeń 12, 2019 thnx. wielkie :D dawno mnie tu nie było zalogowanego... dawno nie pisałem ale ci±gle czytałem :) PS. Pamiętam jeszcze w asemblerze, jeden bajt na literkę, drugi na atrybuty... Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.