UFO
-
Postów
0 -
Dołączył
-
Ostatnio
Nigdy
Typ zawartości
Profile
Fora
Kalendarz
Articles
Pliki
Posty napisane przez UFO
-
-
Czy istnieje jakiś styl dla kontrolki toolbar, który zmusiłby ją do układania przycisków w poziomie a nie w pionie .
przykład:
1. tworzę toolbara przez CreateWindowEx
2. dodaję do niego przyciski (narazie wszystko wygląda w porządku)
3. wsadzam toolbara do "banda" (nie wiem jak się to tłumaczy :D ) w moim rebarzei wtedy wszystkie przyciski w toolbarze przylepiają się do lewej jego krawędzi .
Tak wygląda mój toolbar w rebarze:
X - button
|_ - toolbar
_________________________________
|X |
|X |
|X |
|X |
|________________________________| -
:D no tak... moja wina
zadeklarowałem w każdym pliku nagłówkowym po jednej zmiennej. Nikt wcześniej mi nie powiedział że nie wolno tego robić, myślałem że jeżeli mogę zadeklarować zmienną w deklaracji klasy to mogę też zadeklarować zmienną globalną .
Szkoda że zdążyłem już wszystko przepisać na Delphi, ale przynajmiej nie ma tam takich ograniczeń.
ps: pytań będzie jeszcze bardzo dużo, ale już nie w tym temacie :D .
-
No tak... na wszystko znajdzie się komunikat, że też wcześniej o tym nie pomyślałem :D .
-
Może spotkał się ktoś już z tym błędem i wie co on oznacza? :( .
O ile dobrze rozumiem to oznacza 'wielokrotne definicje ...', ale każda z wymienionych nazw zmiennych lub funkcji znajduje się w osobnych plikach nagłówkowych a w każdym pliku umieciłem linijki:
#ifndef MojaNazwa
#define MojaNazwazawartość pliku
#endif
ale nic to nie pomogło . I już nie wiem czy to ja coś źle robię czy to edytor się rypnął.
Mój log:
Compiler: Default compiler
Building Makefile: "F:\PłytaNr.6\KodyZrodlowe\My\RAD\Makefile.win"
Executing make...
make.exe -f "F:\PłytaNr.6\KodyZrodlowe\My\RAD\Makefile.win" all
g++.exe main.o CodeEditor.o ToolBar.o StatusBar.o LeftPanel.o MainMenu.o RAD_private.res -o "RAD.exe" -L"C:/Dev-Cpp/lib" -mwindows C:/Dev-Cpp/lib/libcomctl32.aCodeEditor.o(.bss+0x0):CodeEditor.cpp: multiple definition of `CodeEditor_Handle'
main.o(.bss+0xd0):main.cpp: first defined here
CodeEditor.o(.bss+0x4):CodeEditor.cpp: multiple definition of `CodeEditor_Tab'
main.o(.bss+0xd4):main.cpp: first defined here
CodeEditor.o(.bss+0x20):CodeEditor.cpp: multiple definition of `CodeEditor_ClientRect'
main.o(.bss+0xf0):main.cpp: first defined here
ToolBar.o(.bss+0x0):ToolBar.cpp: multiple definition of `ToolBar_Handle'
main.o(.bss+0x74):main.cpp: first defined here
ToolBar.o(.bss+0x4):ToolBar.cpp: multiple definition of `ToolBar_ImageList'
main.o(.bss+0x78):main.cpp: first defined here
ToolBar.o(.bss+0x20):ToolBar.cpp: multiple definition of `ToolBar_Buttons'
main.o(.bss+0x80):main.cpp: first defined here
StatusBar.o(.bss+0x0):StatusBar.cpp: multiple definition of `StatusBar_Handle'
main.o(.bss+0x70):main.cpp: first defined here
LeftPanel.o(.bss+0x0):LeftPanel.cpp: multiple definition of `LeftPanel_Handle'
main.o(.bss+0x4c):main.cpp: first defined here
LeftPanel.o(.bss+0x4):LeftPanel.cpp: multiple definition of `LeftPanel_TreeView1'
main.o(.bss+0x50):main.cpp: first defined here
LeftPanel.o(.bss+0x8):LeftPanel.cpp: multiple definition of `LeftPanel_Tab'
main.o(.bss+0x54):main.cpp: first defined here
MainMenu.o(.bss+0x0):MainMenu.cpp: multiple definition of `MainMenu_Handle'main.o(.bss+0x0):main.cpp: first defined here
MainMenu.o(.bss+0x4c):MainMenu.cpp: multiple definition of `CodeEditor_Handle'
main.o(.bss+0xd0):main.cpp: first defined here
MainMenu.o(.bss+0x50):MainMenu.cpp: multiple definition of `CodeEditor_Tab'
main.o(.bss+0xd4):main.cpp: first defined here
MainMenu.o(.bss+0x6c):MainMenu.cpp: multiple definition of `CodeEditor_ClientRect'main.o(.bss+0xf0):main.cpp: first defined here
MainMenu.o(.bss+0x7c):MainMenu.cpp: multiple definition of `StatusBar_Handle'
main.o(.bss+0x70):main.cpp: first defined here
collect2: ld returned 1 exit statusmake.exe: *** [RAD.exe] Error 1
Execution terminated
-
Gdy tworzę kontrolkę tab dodaję do niej nowe zakładki to tekst na nich jest domyślnie strasznie gruby i rozmiar czcionki nie bardzo mi odpowiada. Jak to zmienić?
-
Sorki, chyba trochę namieszałem :D . Robię wszystko tak:
1. Tworzę kontrolkę Tab funkcją CreateWindowEx
2. Dodaję do kontrolki 2 zakładki funkcją TabCtrl_InsertItem
3. Tworzę kontrolkę TreeView funkcją CreateWindowExi teraz to o co mi chodzi: co mam zrobić aby TreeView znalazł się na jednej z zakładek .
LeftTab = CreateWindowEx(0,WC_TABCONTROL,NULL,WS_VISIBLE | WS_CHILD | WS_CLIPSIBLINGS,0,0,200,400,hwnd,(HMENU)1,hThisInstance,NULL); TCITEM item; item.mask = TCIF_TEXT; item.pszText = "Projekty"; TabCtrl_InsertItem(LeftTab,0,&item); //tu problem, co zrobić aby kontrolka TreeView znalazła się na zakładce "Projekty" TreeView = CreateWindowEx(0,WC_TREEVIEW,NULL,WS_VISIBLE | WS_CHILD,0,0,20,20,LeftTab,(HMENU)2,hThisInstance,NULL); item.pszText = "Komponenty"; TabCtrl_InsertItem(LeftTab,1,&item);
zakładam że każda zakładka w kontrolce tab jest osobnym oknem posiadajacym swój własny uchwyt :? . Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę
-
Co mam zrobić aby utworzyć kontrolkę wyświetlaną na zakładce w kontrolce tab?
W funkcji CreateWindow trzeba podawać uchwyt rodzica, czy zakładka w kontrolce tab też posiada swój własny uchwyt (a jeśli tak to jak go zdobyć)?
Pobranie ilości elementów w tablicy :/
w C++
Napisano
Jak nazywa się funkcja, którą mógłbym pobrać ilość elementów zawartych w tablicy?
W C++ Builderze mam plik system.hpp a w nim funkcję ARRAYSIZE(), ale nie mogę z niej skorzystać bo pracuje na DevCpp :? . Potrzebny mi bardziej uniwersalny zamiennik .