1.Najpierw musisz zdobyc uchwyt okna(aplikacji...) do ktorej bedziesz wysylal swoja zmienna. Tworzysz sobie zmienna typu HWND i za pomoca funkcji FindWindow("klasaokna", NULL), ktora zwraca uchwyt do okna, ktorego nazwa klasy to pierwszy parametr, a nazwa okna to drugi parametr. Potem lecimy dalej...
2.Maja juz uchwyt okienka mozesz do niego wysylac rozne komunikaty. Tworzysz sobie teraz jakas zmienna, ktora chcesz przeslac. Teraz czas na wyslanie :) SendMessage(uchwyt, WM_COMMAND, (WPARAM)666, (LPARAM)&naszazmienna); . Chyba nie trzeba tlumaczyc :P Jako wparam wysylasz "znak rozpoznawczy", a jako lparam adres zmienej.
3.W programie, do ktorego wysylasz zmienna, musisz obsluzyc w komunikacie WM_COMMAND (lub w innym, zalezy, jaki wybrales w sendmessage). Sprawdzasz, czy wParam == 666, i jesli tak, to bawisz sie swoja zmienna :). Aha! Pamietaj, ze masz jej adres, wiec musisz sobie stworzyc wskaznik na jakis typ i przypisac mu adresik, np: int *cos; cos = (int*)lParam .
P.S. Jestem poczatkujacy i pisalem z pamieci, wiec moze nie wszystko dzialac. Wiec jakby co, nie miej do mnie zalu ;).