Skocz do zawartości

Nightowl

Członkowie
  • Postów

    0
  • Dołączył

  • Ostatnio

    Nigdy

Nightowl's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Nightowl

    pobrac znak

    Witam. Mam taki problem: chce pobrac z klawiatury znak, ale w taki sposób żeby nie trzebabyło wciskać po nim entera. Mniej więcej ma to być coś takiego jak funkcja getchar, tylko z biblioteki <iostream.h>. Acha , a czy może da sie zrobić coś takiego żeby konsola nie wyświetlała zczytywanych znaków. Chodzi mi o to że jak nacisne jakąś litere to żeby ona sie nie wyświetlała.
  2. Wybadałem o co chodzi. Stwożyłem nową funkcję : int fun(void){ long double *t; t=new long double[100000]; long double *tt; tt=new long double[100000]; long double *ttt; ttt=new long double[100000]; //delete [] t; //delete []tt; // delete[] ttt; return 0; } Jak ją wywołuję w main() tak jak ona teraz wygląda, to zajmuje ona cały czas miejsce i kolejne wywołania jej też zajmują dodatkową pamięć. Jeżeli uruchomie instrukcje delete to funkcja zwalnia pamięć i jest wszystko ok. Prosze zrób testy u siebie i zobacz, czy nie masz podobnego efektu. Próbowałem to na 2 kompilatorach (builder 6 i dev 4.9) pod systemem xp z serwis pakiem 2.
  3. Witam. Wiem właśnie że tak powinno być, jak piszesz ale u mnie to tak nie działa i nie wiem dlaczego. Też pracuje pod xp. Jeśli u ciebie jest wszystko w pożądku to znaczy że ja coś robie nie tak( może coś w ustawieniach kompilatora). Bede sie z tym bawił. Albo spróbuje skompilować pod innym kompilatorem. Narazei wygląda u mnie to tak że on sobie wszystkie nazwy plików odkłada gdzieś na stosie i sie go później nie pozbywa. Jak sobie z tym nie poradze to bede cie "męczył" dalej. Narazie.
  4. Witam wszystkich. Mam taki problem : używam zamieszczonego na stornie algorytmu przeszukiwania dysku i wszystko jest ok poza tym, że funkcja po zakończeniu się, nie zwalnia pamięci, którą wykożystała. Chodzi mi dokładnie o to że po każdym wywołaniu tej funkcji mój program zajmuje coraz więcej pamięci (dokładnie 400 kb) i po kilkunastu wywołaniach program zajmuje mi ok 10Mb ramu. . Żeby rozjaśnić wszystkie niejasności to wklejam też ten kawałek kodu przeszukiawania: void szukaj1(char *curdir,int *ile){ WIN32_FIND_DATA wfd; BOOL IsFile = TRUE; HANDLE hFile; char path[200]; SetCurrentDirectory(curdir); hFile = FindFirstFile("*.*", &wfd); while (IsFile) { GetFullPathName(wfd.cFileName, 199, path, NULL); if ((wfd.dwFileAttributes & FILE_ATTRIBUTE_DIRECTORY) && Name[0] != '.')){ (*ile)++; szukaj1(path ,ile); } IsFile = FindNextFile(hFile, &wfd); } if (curdir[0] > 3) SetCurrentDirectory(".."); } wkaźnik int * ile służy mi do zliczania katalogów.
  5. Nie wiem gesiek, ale twój kod jest chyba pod visuala, bo nie moge znaleźć w helpie danych, których użyłeś. Proszę o sprostowanie. Do kAzka: 1.Nic mi nie wiadomo o ikonach- ja ich nie mam, bo w helpie nic o nich nie pisali. Moja kontrolka ma styl LVS_REPORT. Jeżeli wiesz jak to inaczej zrobić, to czekam. 2. Chodiz o zawartość sąsiednich kolumn. 3. Mi chodzi o wywołanie drugiego dialogu, który nie ma nic wspólnego z pierwszym. Więc oba okna dialogowe za rodzica mają okno główne. Wogule wywołuje dialogi za pomącą funkcji DialogBox, i z tego co mój kulawy angielski przeczytał, wynika że różni się ta funkcja od twojej parametrem LPARAM, który przekazuje początkową wartość przy wywołaniu. Jeśli sie mylę to proszę mnie poprawić. 4. Tak dokładnie to w zasobach mam coś takiego: CONTROL "", ID, STATIC, SS_BITMAP | (dalsze parametry). Chodzi mi o ten cudzysłów. Co ja mam do niego wpisać . Czy może to być ścieżka do bitmapy, a jak nie to czy ma on jakieś zastosowanie Dzięki. pozdro :)
  6. 1. Chcę znaleźć element w ListView, mam coś takiego: GetCursorPos(&point); ScreenToClient(hListView, &point); LV_FINDINFO znajdz; znajdz.flags= LVFI_NEARESTXY ; znajdz.pt=point; int ktory ktory=ListView_FindItem(hListView,0, &znajdz); Czy ktoś mi powie co mam w tym kodzie źle, bo cały czas funkcja zwraca mi -1. :( 2. Jeżeli już mam index elementu w ListView, to jak mam pobrać nazwy z sąsiednich kolumn 3.Użyłem w programie dwóch dialogbox. Pierwszy uruchamia się poprawnie. Jak wywołuje drugi to mie się pokazują tylko jego kontrolki( bez tła i ramki). Dla drugiego DialogBox'a mam drugą procedurę. Czy tak jest poprawnie, czy może powinienem oba dialogi obsługiwać w jednej procedurze 4.Jak dodać bitmapę do dialogbox'a Dzięki za odpowiedzi :)
  7. Nightowl

    DialogBox i zasoby

    Zainstalowałem dev 3.8 i nie mam z tym problemu już. Wszystko chodzi jak należy. Nie wiem co jest nie tak z builderem. Ściągłem też dev 4.9, ale nie umiem go skonfigurować. Przy kompilowaniu w dev 4.9 wyskakują mi jakieś błędy odnośnie pliku crt.o. Nie wiem co to za plik. Za wszelkie wskazówki będę wdzięczny.
  8. Nightowl

    DialogBox i zasoby

    Wpisałem : &, ale to nic nie dało. Podjeżewam, że jest problem z tym wskaźnikiem, poniewż jak wipszę NULL zamiast DlgProc, to dialog pojawia się, tylko, że bez obsługi. I wogule jeżeli to ma być wskaźnik, to powinienem go pierwsze zdefiniować? Jest to okno modalne więc nie zmieniałem nic w pętli komunikatów. Co do drugiego problemu to pisze okno dialogowe w pliku zasobów ("zasoby.rc") oraz dołanczam za pomocą dyrektywy #include bibliotekę <windows.h> też w pliku zasoby.rc (tak jest we wszystkich lekcjach jakie mam). Podczas kompilacji pliku zasobów, pojawia mi się error: cannot open file: windows.h .
  9. Nightowl

    DialogBox i zasoby

    Pracuje w C++Builder6. Mam cos takiego, jako definicję: BOOL CALLBACK DlgProc(HWND hwnd, UINT Msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam) {....} następnie używam funkcji: DialogBox(hInstance, MAKEINTRESOURCE(IDD_DIALOG1), hwnd1, DlgProc); Przy kompilacji wyświetla mi się error : Cannot convert int(...) oraz Type mismatch in parametr lpDialogFunc(...). Drugi mój problem ujawnia się podczas kompilacji zasobów.Jeżeli pisze: #include<windows.h>, to wyświetla mi się błąd, że nie może otwożyć tej biblioteki. Kompiluje pod dosem poleceniem brcc32. Z góry dziękuję za pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...