Skocz do zawartości

Mięki

Członkowie
  • Postów

    0
  • Dołączył

  • Ostatnio

    Nigdy

Mięki's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. zmienne struktury zmieniam liteButton->x = 10; No to skoro jestesmy przy tym, to moze moglby mi ktos wytlumaczyc czym rozni sie struktura, np. typedef struct { //tutaj jakies zmienne } LBTN, lBtn; jesli zdefiniujemy ja jako LBTN albo lBtn. I tak samo czym rozni sie '->' od '.'? Jako ze wczesniej programowalem w vb to jestem przyzwyczajony do kropki, ale w c++ to widzocznie jakas roznica jest.
  2. To dziala, ale nie do konca. Jesli strukture zdefiniuje jako LBTN* liteButton to przy probie zmodyfikowania jednej ze zmiennych kontrolka dostaje zwisa.
  3. Stworzylem kontrolke i mam problem z zapisywaniem i odczytywaniem struktury, w ktorej sa zapisywane ustawienia kontrolki. typedef struct { HINSTANCE hInstance; HWND hwndParent; //uchwyt rodzica HMENU id; //id int x; //pozycja x int y; //pozycja y int width; //szerokosc int height; //wysokosc //reszta zmiennych... } LBTN; dane do struktury zapisuje sie SetWindowLongPtrW(hwnd, 0, (LONG_PTR) &liteButton); ale jak je teraz odczytac?? Kompilator wywala mi blad jesli sprobuje tak liteButton = (LBTN) GetWindowLongPtrW(hwnd, 0); Ktos wie jak to zrobic? Probowalem na pare roznych sposobow, ale jakos nie wychodzi... Tutaj zalaczam link do zrodel. Pisane w dev-cpp
  4. Przed include'm dodaj: #define _WIN32_IE 0x0300 Powinno pomóc.
  5. witam, mam problem dotyczacy tablic i nadpisywania ich poprzednich wartosci, najlepiej przedstawie to kodem: LPCTSTR tablica[20]; int suma = 0; hFind = FindFirstFile(dataPath, &data); if (hFind == 0) MessageBox(0, "Nie znaleziono żadnych plików!", "", MB_OK); else { tablica[suma] = data.cFileName; while (FindNextFile(hFind, &data) != 0) { suma++; tablica[suma] = data.cFileName; } } nie wiem czemu, ale sa nadpisywane wszystkie poprzednie wartosci tablicy wlacznie z ta co powinna byc zapisana. Nie wiem jak to rozwiazac. Szukalem na forum, ale nic nie znalazlem. Z gory dzieki za pomoc...
  6. witam, mam problem dotyczący pobierania ikony pliku/folderu. Nie wiem, może coś źle napisałem? HIMAGELIST hIcon; SHFILEINFO sfi; hIcon = (HIMAGELIST) SHGetFileInfo(".bat", FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, &sfi, sizeof(sfi), SHGFI_USEFILEATTRIBUTES | SHGFI_SMALLICON); ImageList_Draw(hIcon, sfi.iIcon, hdcWindow, 2, 2, ILD_TRANSPARENT);
  7. Mięki

    dev-c++ i kontrolki

    dzięki, poprawiłem i chodzi.
  8. Mięki

    dev-c++ i kontrolki

    teraz to mam problem z dialogbox'em. Kiedy dodam do zasobów ten kod dialogbox'a to przy kompilacji wywala mi błąd: 100 DIALOG 0, 0, 400, 200 STYLE DS_MODALFRAME | WS_MAXIMIZEBOX | WS_MINIMIZEBOX | WS_POPUP | WS_CAPTION | WS_SYSMENU CAPTION "okienko" LANGUAGE LANG_POLISH, 0x1 FONT 8, "MS Sans Serif" { CONTROL "List", 1001, "SysListView32", LVS_REPORT | LVS_SHOWSELALWAYS | LVS_NOSORTHEADER | WS_CHILD | WS_VISIBLE | WS_BORDER | WS_TABSTOP, 3, 60, 104, 138 //tutaj wywala mi blad } Wywala mi błąd przy każdej kontrolce przy kompilowaniu. Mam dev-c++ 4.8.9.5. To może być wina kompilatora?
  9. Mięki

    dev-c++ i kontrolki

    Mam problem dotyczący tekstu umieszczanego na/w kontrolkach(button'ach, textbox'ach, itd.). Co zrobić, aby tekst na kontrolce był napisany normalną czcionką i nie był pogrubiony? Z góry dzięki za odpowiedz.
  10. Mięki

    ASCII

    dziala, dzienx za odpowiedzi
  11. Mięki

    ASCII

    witam, mam dwa proste pytania: 1. jak wyciagnac numer znaku ASCII i jak wyciagnac znak majac numer ASCII 2. jak sprawdzic gdzie sie znajduje program (w jakim folderze). Nie bijcie ;), dopiero zaczynam z c++
×
×
  • Utwórz nowe...