Skocz do zawartości

Mothership

Członkowie
  • Postów

    0
  • Dołączył

  • Ostatnio

    Nigdy

Posty napisane przez Mothership

  1. Jakos mi umknelo :$ (dla tych ktorzy tez zapomnieli)

    DWORD GetModuleFileName(
    HMODULE hModule, // handle to module to find filename for
    LPTSTR lpFilename, // pointer to buffer for module path
    DWORD nSize // size of buffer, in characters
    );

  2. Mam problem (jak zawsze :-P)
    Dlaczego ponizsze rozwiazanie pewnego problemu jest bledne:

    Wysylam do pola jakis tekst:

    char odp[11] = {"cos"};
    SetWindowText(hStatic, cos);

    teraz pobieram tekst z innego pola:

    char odp1[11];
    GetWindowText(hEdit, odp1, sizeof(odp1));

    by sprawdzic, czy wpisany jest ten sam tekst - sprawdzam tak:

    if (odp != odp1)
    // cos tam np. komunikat

    A meritum tego postu: dlaczego zawsze sprawdzanie konczy sie komunikatem ze teksty roznia sie, nawet jezeli tekst w Edit'cie jest taki sam?

  3. Znalazlem odpowiedz, Dla tych, ktorych trapi podobny problem zamieszczam rozwiazanie:
    Oczywiscie najpierw trzeba dolinkowac biblioteke: (lib)winmmm, kolejno dolaczyc plik naglowkowy: mmsystem:

    By wysunac okreslony naped piszemy:

    mciSendString("open \"F:\\\" type cdaudio alias CDRE", NULL, 0, NULL);
    mciSendString("Set CDRE door open wait", NULL, 0, NULL);

    gdzie F:\ jest podanym przez nas napedem. By zamknac ten naped wystarczy napisac:

    mciSendString("open \"F:\\\" type cdaudio alias CDRE", NULL, 0, NULL);
    mciSendString("Set CDRE door closed wait", NULL, 0, NULL);

  4. 1. Jak zapisać obraz z kontekstu, tzn. cos sobie narysowałem na ekranie (GDI) i jak teraz zapisać to do pliku (dajmy na to BMP)?
    2. Czy istnieje komunikat, który informuje, ze obraz "wychodzi" poza obszar malowania (w przypadku standardowych ustawieniach strktury PAINTSTRUCT - poza okno)?
    3. Jak zachować obraz, który namalowałem metodą GetDC() tak by po ponownym odrysowaniu okna (np. po zminimalizowaniu) by znow widoczny - tak jak bym to malował w obsłudze komunikatów WM_PAINT?

  5. "A Ty jakei masz argumenty ze C++ jest gorszy? :/"
    Niewiem, czy w zdaniu:
    "Eax jesli interesuje Cie platforma .NET to radze sie zainteresowac C#. Zostal od podstaw stworzony do wspierania .NET"
    mozna przeczytac, ze pisze o C++ jako gorszy od C#. Czlowieku jak stwierdzam (i to jest tylko moje zdanie), ze w C# platforma .NET jest bardziej przystepna. Myslisz, ze Microsoft stworzyl C# tak ot sobie - powstal by wspierac nowosc w programowaniu pod Windows. Owszem jest C++ dla .NET, i jest on zapewne stworzony by osoby z pewnym doswiadczeniem odnosnie C++ mogli latwo nauczyc sie korzystac z dobrodziejstw .NET. Tak pozatym wybor jezyka jest tylko kwestia gustu (mozesz jescze wybierac Delphi dla .NET). Cos przystepne dla mnie, niekoniecznie jest wygodne dla Ciebie.

  6. W zasadzie mam dwa pytania:
    1. Jaki jest najlepszy (pod wzgledem wydajnosci i szybkosci tworzonych programow) kompilator C++ pod Win32? (Ms Visual C++, MinGW inny?)
    2. Jak bardzo da sie zmniejszyc obj. prostego programu (proste okno) napisanego w Visual C++ 6? Mnie udalo sie tylko (a moze az) do ok. 52 Kb - jesli tak to jak to osiagnac?

  7. Eax jesli interesuje Cie platforma .NET to radze sie zainteresowac C#. Zostal od podstaw stworzony do wspierania .NET. Jesli jestes zainteresowany tym jezykiem to wystarczy, ze pobierzesz nieodplatna wersje Framework 1.1 (podajze najnowsza wersja) ze strony Microsoft'u. Calosc ma rozmiar ok 21 MB - wersja podstawowa, oraz wersja rozszerzona z przykladami i stosowna dokumentacja - ok. 108 MB.
    Kolejno zaopatrz sie w edytor do C#. Doskonalym wyborem jest darmowy SharpDevelop (na licencji GNU). Mozesz go zdobyc pod tym adresem: https://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/default.asp

    Jest prosty w obsludze (typu RAD).
    Jeszcze adresy Framework 1.1:
    podstawowa - https://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=262D25E3-F589-4842-8157-034D1E7CF3A3&displaylang=en
    rozszerzona - https://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=9B3A2CA6-3647-4070-9F41-A333C6B9181D&displaylang=en

  8. biały napisał:
    Są dwa bardzo proste sposoby, ale oba mają swoje złe strony:
    1. Możesz nadac Editowi styl WS_DISABLED, ale wtedy tekst będzie szary
    2. Możesz zamiast Edita dać Statica i nadać mu rozszerzony styl WS_EX_CLIENTEDGE, co spowoduje, że będzie on wklęsły (podobnie jak edit), ale w WinXP Edity nie są wklęsłe i tam ten Edit będzie się wyróżniał
    Zeby uniknąć tych niedogodności musiałbyś się zainteresować SubClassingiem (na stronei jest to opisane), ale z tym jest odrobinę więcej "gimnastyki" ;-).

    A jest mozliwiosc dodadnia scrollbar'a do Static'a (bez wlasnego tworzenia kontrolki)?

  9. Jak ustwic PRAWDZIWY reodonly w Edit'cie, tzn. samo wyslanie ES_READONLY zpobiega tylko modyfikacji trekstu w Edit'cie, a jak zrobic by nie mozna bylo kopiowac, zaznaczac tekstu - bo wystarczy mycha, lub z menu kontekstowego wybrac "zaznczac wszystko"/"kopiuj" i tyle. Jak rzyczywiscie ustawic tekst tylko do odczytku. Czy istnieje taki sposob?

  10. UPX'em nie chce mi skompresowac... (Blad: NotCompressibleException) ale znalazlem ASPacker, komunikuje sie okienkami (nie z lini polecen, jego kuracja ochudzajaca wyniosla z 15,4MB do 5,4MB!!!) - co o nim sadzicie?

×
×
  • Utwórz nowe...