Skocz do zawartości

Marshall

Członkowie
  • Postów

    0
  • Dołączył

  • Ostatnio

    Nigdy

Marshall's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Tak dokładnie chodzi o to aby nie zakrywac obrazka pod buttonem, chcialbym aby sam radiobutton pozostal bez zmian lacznie z tekstem a cala otoczka zeby byla niewidoczna czyli porostu przeswitywala obrazek spod niej. Probowalem wstawic obrazek jako tlo radiobuttona ale wkurzylem sie i wykasowalem bo zniknal tekst a bitmapki nie zobaczylem. Postanowilem wziac uchwyt radiobuttona i rysowac cos.Przy radiobuttonie nic nie bylo widac zas gdy radiobuttona zamienilem na zwykly przycisk to rysowanie dzialalo. Postanowilem skorzystac z BS_OWNERDRAW niestety nie bylo widac waznego dla mnie elementu czyli samego przycisku, ale tego mozna bylo sie spodziewac gdyz za pomoca tego stylu sami tworzymy interface przycisku.
  2. Pisze graficzny kalkulator jako temat Pracy Licencjackiej. Kalkulator posiada wlasna oprawe graficzna i chcialbym by radiobutton nie zachowywal sie jako szare okno umieszczone na oknie kalkulatora. Chcialbym aby posiadal kolor transparent lecz nie wiem jak ustawic kombinuje we wszystkie strony i mam problem by w zgrabny sposob sobie z tym poradzic. Prosze o pomoc.
  3. Czy jest wogóle możliwe przeniesienie stworzonego obiektu np. za pomoca programow do grafiki trojwymiarowej (3D Studio Max) do programu.Interesuje mnie to niezmiernie, gdyz bylby to latwy sposob na stworzenie ciekawego programu.Jeśli tak to w jaki sposób,ewentualnie jakiej uzyc technologii,jakiego programu.Z góry za pomoc serdecznie dziekuje. :D
  4. Mam pytanie.Jak zrobic taki manewr aby okno nie odswierzalo sie po kazdym kliknieciu myszka.Chce pobierac wspolrzedne kursora po kliknieciu lewego klawisza myszy,ale niestety wszystko na ekranie rysuje sie od nowa.To wcale nie jest poreczne i zle wyglada. Bardzo serdecznie prosze o pomoc. Z powazaniem Rafał Mazurek.
  5. Marshall

    Odnosnie BCW

    Dziekuje bardzo serdecznie za pomoc. Pozdrawiam RAFAL
  6. Marshall

    Najlepsza ksiązka

    Rowniez zdecydowanie polecam Symfonie C++, jestem z tego zakupu zadowolony i mysle ze jest to najlepsza ksiazka z tego gatunku jaka do tej pory widzialem
  7. Marshall

    Odnosnie BCW

    Niestety TImageList - nie istnieje w tym kompilatorze. On ma niestety czesc swoich odmiennych funkcji. Co najgorsze to na helpie nie mozna zabardzo polegac. Jest podany przyklad ladowania bitmapy: HDC hdc, hdcMemory; HBITMAP hbmpMyBitmap, hbmpOld; BITMAP bm; hbmpMyBitmap = LoadBitmap(hinst, "MyBitmap"); GetObject(hbmpMyBitmap, sizeof(BITMAP), &bm); hdc = GetDC(hwnd); hdcMemory=CreateCompatibleDC(hdc); hbmpOld=SelectObject(hdcMemory, hbmpMyBitmap); BitBlt(hdc, 0, 0, bm.bmWidth, bm.bmHeight, hdcMemory, 0, 0, SRCCOPY); SelectObject(hdcMemory,hbmpOld); DeleteDC(hdcMemory); ReleaseDC(hwnd, hdc); Niestety ten przyklad po podstawieniu parametrow okna i namiarow na bitmape rowniez nie dziala. Po skompilowaniu dokladnie jest taki sam efekt na ekranie jak przed skompilowaniem.Wpisany tekst dodaje do szkieletu budowy okna.Program rysuje figury,linie, punkty, zaznacza piksele,lecz obrazu nie chce dodac, niezaleznie czy pracuje na nowym,czy tez rozbudowanym oknie.Chyba ze o czyms zapomnialem.Moze jeszcze cos trzeba do tego dodac.[/img] OTO BEZEFEKTOWNE ZREALIZOWANIE ZALOZEN HELPA #include <windows.h> static char lpszAppName[] = "Rysowanie funkcji" ; HPEN pioro; HINSTANCE hinstance; int i; LRESULT CALLBACK MainWndProc(HWND hWnd, UINT uMsg, WPARAM wParam, LPARAM lParam) { PAINTSTRUCT ps; RECT rc; HBRUSH hbr; HDC hdc, hdcMemory; HBITMAP hbmpMyBitmap, hbmpOld; BITMAP bm; switch (uMsg) { case WM_CREATE: break; case WM_PAINT: hdc = BeginPaint(hWnd, &ps); int k; for (k=0;k<=51;k++) for (i=0;i<=51;i++) { rc.left = 5+i*2; rc.top = k*2+5; rc.right = 7+i*2; rc.bottom = k*2+7; hbr = CreateSolidBrush(RGB(5*i,5*k,10)); FillRect(hdc, &rc, hbr); SelectObject(hdc,hbr); DeleteObject(hbr); } hbmpMyBitmap = LoadBitmap(hinstance, "h:\\Earth.bmp"); GetObject(hbmpMyBitmap, sizeof(BITMAP), &bm); hdc = GetDC(hWnd); hdcMemory=CreateCompatibleDC(hdc); hbmpOld=SelectObject(hdcMemory, hbmpMyBitmap); BitBlt(hdc, 0, 0, bm.bmWidth, bm.bmHeight, hdcMemory, 0, 0, SRCCOPY); SelectObject(hdcMemory,hbmpOld); DeleteDC(hdcMemory); ReleaseDC(hWnd, hdc); EndPaint(hWnd, &ps); break; /*case WM_LBUTTONDOWN: X = LOWORD(lParam); Y = HIWORD(lParam); InvalidateRect(hWnd, 0, TRUE); UpdateWindow(hWnd); break; */ case WM_DESTROY: PostQuitMessage(0); break; case WM_KEYDOWN: break; default: return (DefWindowProc(hWnd, uMsg, wParam, lParam)); } return(0L); } int PASCAL WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow) { MSG msg; WNDCLASS wndclass; HWND hWnd; wndclass.style = CS_HREDRAW | CS_VREDRAW; wndclass.lpfnWndProc = MainWndProc; wndclass.cbClsExtra = 0; wndclass.cbWndExtra = 0; wndclass.hInstance = hInstance; wndclass.hIcon = NULL; wndclass.hCursor = LoadCursor(NULL, IDC_ARROW); wndclass.hbrBackground = (HBRUSH)GetStockObject(WHITE_BRUSH); wndclass.lpszMenuName = NULL; wndclass.lpszClassName = lpszAppName; if(RegisterClass(&wndclass) == 0) return FALSE; hWnd = CreateWindow(lpszAppName, lpszAppName, WS_OVERLAPPEDWINDOW | WS_CLIPCHILDREN | WS_CLIPSIBLINGS, CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, NULL, NULL, hInstance, NULL); if(hWnd == NULL) return FALSE; ShowWindow(hWnd, SW_SHOW); UpdateWindow(hWnd); while(GetMessage(&msg, NULL, 0, 0)) { TranslateMessage(&msg); DispatchMessage(&msg); } return msg.wParam; }
  8. Marshall

    Odnosnie BCW

    Co za prymitywny kompilator nie ma nawet funkcji LoadFromFile, sprobuje w inny sposob.
  9. Marshall

    Odnosnie BCW

    BCW jest to Borland Compiler for Windows.Jest to borlandowski kompilator wersji 3.1
  10. Mam problem z załadowaniem Bitmapy do programu .Pracuję pod kompilatorem BCW 3.1.Przesiadłbym się na inny kompilator, ale niestety pracy na nim wymagaja moi wykładowcy.Nie mam już pomysłów jak załadować bitmapę .Chciałbym jeszcze dołączyć do programu dźwięk . Z góry serdecznie dziękuję. RAFAŁ
×
×
  • Utwórz nowe...