Skocz do zawartości

Particle

Członkowie
  • Postów

    0
  • Dołączył

  • Ostatnio

    Nigdy

Particle's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. getch() umożliwia wczytywanie znaków w sposób niebuforowany. Sama instrukcja wczytuje tylko jeden znak i zwraca jego wartość. By wczytać więcej znaków, trzeba ją powtórzyć np: int znak; int i = 0; char bufor[30]; While( (znak = getch()) != '\n') { bufor[i++] = znak; } Czekamy na znak, wczytujemy znak naciśnięty przez użytkownika, zapisujemy w tablicy i znów... aż do naciśnięcia klawisza Enter Należy włączyć oczywiście plik nagłówkowy <conio.h>
  2. char *bla[3] = // lub // char *bla[3]; bla = {"dassafdsa","fdsafdas","adsfasd"}; Dopuszczalne jest tylko char *bla[3] = {"aadfsdf","asdasd","asgg" } , czyli przy deklaracji następuje inicjalizacja zmiennej. Wówczas do tablicy zostaje odpowiednio wpisane i zakonczone znakiem NULL ciągi znaków. Jeśli chcesz zrobić char *bla[3] , a później dopiero wpisać tam wartości to niestetu musisz iść po kolei indeksami: strcpy (bla[0], "sdasdsad"); strcpy (bla[1], "sdsfasfa"); strcpy (bla[2], "ssafasfsa"); lub po wskaźnikach: strcpy (*bla, "sadasfsaf"); strcpy (*(++bla), "sadasfsaf"); strcpy (*(++bla), "sadasfsaf"); Wykorzystuję funkcję strcpy(char* cel, char* źródło) W języku C i C++ nie można przypisać bezpośrednio ciągu znaków do zmiennej typu char*, czyli bla[0] = "cos-tam";, możliwe to jest tylko przy deklaracji.
  3. scanf("%c",&jeden_znak); printf("%c",jeden_znak); Scanf najpierw zapisuje do bufora wszystkie wpisane znaki (po nacisnieciu entera), następnie formatuje bufor by pasował do konkretnego typu zmiennej (jeśli podaliśmy %d - do int, jeśli %c - do char). Scanf nie sprawdza czy przepisywana ilość znaków z bufora zmieści się w zmiennej, czy nie. Jeśli się nie zmieści, to informacje zostają zapisane w losowym miejscu w pamięci. Może się zdarzyć, że zapiszą się w miejscu gdzie np. zawarta jest informacja o innej zmiennej. Jest to bardzo niebezpieczne i często trudne do wykrycia w złożonym programie. :!: I jeszcze jedno: dla printf nie ma znaczenia, gdzie w pamięci została zapisana zmienna, po prostu ją wyświetla.
  4. Particle

    WINAPI i jpeg (?)

    Naprawde nikt nie zetknął się z tym problemem?? Dzięki wykorzystaniu obrazów w formacie jpeg można przecież skutecznie zmniejszyć rozmiar aplikacji oraz sprawić, że szybciej się będzie uruchamiać. Nikt nie ma pomysłu? Nie wierze... Powiedzcie coś.. Pitterek
  5. Particle

    WINAPI i jpeg (?)

    W jaki sposób w WINAPI otworzyć plik graficzny w formacie jpeg? Czy jest to w ogóle możliwe, czy pozostają mi tylko formaty "bmp" i "ico"? Na pewno jest sposób na obejście: GDI+ ? specjalnie napisane dekodery jpeg?? A może jest coś prostszego? Z góry dziękuje Pitterek
×
×
  • Utwórz nowe...