Skocz do zawartości

Cała aktywność

Ten kanał aktualizuje się automatycznie

  1. Wcześniej
  2. https://blackdale.eu/tworzenie-sklepow-internetowych/ Może ktoś korzystał tutaj z pomocy blackdale? Jakie macie doświadczenia?
  3. Fidzi

    Selenium KRZ

    Cześć, Próbuję wejść na stronę KRZ: https://krz.ms.gov.pl/#!/application/KRZPortalPUB/1.9/KrzRejPubGui.WyszukiwaniePodmiotow?params=JTdCJTdE&itemId=item-2&seq=0 i wejść w zakładkę na górze "Osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej". Ale, nie mogę wejść w tą zakładkę. Czy ktoś może wie jak mógłbym to zrobić? Próbowałem dodać do kodu time.sleep(30), ale nie pomaga.
  4. Każdy antywirus to syf najgorszy, blokuje to co legitne, a jak wychodzi jakiś nowy malware to i tak jest przetestowany pod najnowsze AV i te AV i tak nic nie potrafią zrobić
  5. Poszukuje osoby, która zajęłaby się kompleksowo moją istniejąca już stroną internetową. Wprowadzenie modyfikacji układu strony, zrobienie bazy do dodawani produktów do sklepu, podpięcie szybkich płatności itd. Swoją drogą zmiany zdjęć itd. Strona powstała kilka lat temu, mam inna koncepcje o chciałabym moc w końcu sie nią posługiwać w pełni.
  6. Wyczyściłem bufor głębi na 1.0f, ustawiłem depthFunc na LESS i sampler ComparisonFunction na LESS i zaczęło działać. Teraz pytanie dlaczego?
  7. Mam problem z cieniami dla światła punktowego. Widziałem sporo artykułów, filmików, pytań zadanych na forach związanych z tym tematem: https://learnopengl.com/Advanced-Lighting/Shadows/Point-Shadows https://developer.nvidia.com/gpugems/gpugems/part-ii-lighting-and-shadows/chapter-12-omnidirectional-shadow-mapping https://ogldev.org/www/tutorial43/tutorial43.html i wiele innych... i napisałem taki (pseudo) kod struct PointShadowMatrix { glm::mat4 viewProjection[6]; }; const glm::mat4 shadowProj = glm::perspective(Math::HALF_PI, 1.0f, 25.0f, 1.0f); const glm::vec3 lightPos = light.getPosition(); PointShadowMatrix shadowData; shadowData.viewProjection[0] = shadowProj * glm::lookAt(lightPos, lightPos + glm::vec3(1.0, 0.0, 0.0), glm::vec3(0.0, 1.0, 0.0)); shadowData.viewProjection[1] = shadowProj * glm::lookAt(lightPos, lightPos + glm::vec3(-1.0, 0.0, 0.0), glm::vec3(0.0, 1.0, 0.0)); shadowData.viewProjection[2] = shadowProj * glm::lookAt(lightPos, lightPos + glm::vec3(0.0, 1.0, 0.0), glm::vec3(0.0, 0.0, -1.0)); shadowData.viewProjection[3] = shadowProj * glm::lookAt(lightPos, lightPos + glm::vec3(0.0, -1.0, 0.0), glm::vec3(0.0, 0.0, 1.0)); shadowData.viewProjection[4] = shadowProj * glm::lookAt(lightPos, lightPos + glm::vec3(0.0, 0.0, 1.0), glm::vec3(0.0, 1.0, 0.0)); shadowData.viewProjection[5] = shadowProj * glm::lookAt(lightPos, lightPos + glm::vec3(0.0, 0.0, -1.0), glm::vec3(0.0, 1.0, 0.0)); shadowConstantBuffer.AddData(shadowData); auto textureCube = TextureCube( .Width = 1024, .Height = 1024, .MipLevels = 1, .Format = DXGI_FORMAT_R24G8_TYPELESS, .BindFlags = D3D11_BIND_DEPTH_STENCIL | D3D11_BIND_SHADER_RESOURCE ); auto cubeDepthRenderTarget = CubeRenderTarget( .resource = textureCube, .FirstArraySlice = 0, .MipSlice = 0 ); auto shader = Shader(.path = "PointShadowShader.hlsl"); shader.Bind(); cubeDepthRenderTarget.Bind(); shadowConstantBuffer.Bind(); SetViewport(.w = 1024, .h = 1024); ClearDepth(cubeDepthRenderTarget, 0.0f); DrawDepth(); PointShadowShader: struct VertexInput { float3 position : POSITION; nointerpolation float4 modelToWorld1 : I_MODEL_TO_WORLD_ONE; nointerpolation float4 modelToWorld2 : I_MODEL_TO_WORLD_TWO; nointerpolation float4 modelToWorld3 : I_MODEL_TO_WORLD_THREE; nointerpolation float4 modelToWorld4 : I_MODEL_TO_WORLD_FOUR; }; float4 VSMain(VertexInput input) : SV_POSITION { float4x4 model = float4x4(input.modelToWorld1, input.modelToWorld2, input.modelToWorld3, input.modelToWorld4); return mul(float4(input.position, 1.0f), model); } cbuffer PointShadowData : register(b4) { row_major float4x4 pointShadowViewProjection[6]; }; struct GS_OUTPUT { float4 position : SV_POSITION; float3 worldPosition : WORLD_POSITION; uint RTIndex : SV_RenderTargetArrayIndex; }; [maxvertexcount(18)] void GSMain(triangle float4 position[3] : SV_POSITION, inout TriangleStream<GS_OUTPUT> OutStream) { for (uint face = 0; face < 6; ++face) { GS_OUTPUT output; output.RTIndex = face; for (uint v = 0; v < 3; ++v) { output.worldPosition = position[v].xyz; output.position = mul(position[v], pointShadowViewProjection[face]); OutStream.Append(output); } OutStream.RestartStrip(); } } cbuffer LightInfo : register(b1) { float3 lightPos; }; struct PixelInput { float4 position : SV_POSITION; float3 worldPosition : WORLD_POSITION; }; float PSMain(PixelInput input) : SV_DEPTH { //próbowałem input.position zamiast input.worldPosition, efekt ten sam //próbowałem rozwiązania z artykułu NVidi - obliczenie kwadratu dystansu //próbowałem zwykłego dystansu bez dzielenia przez far plane //nic nie pomogło return length(input.worldPosition - lightPos) / 25.0f; } mapa cieni wygląda nawet dobrze: ale jak odpale apke to cienie już niekoniecznie: fioletowa kula to "wizualizator" światła kolejny screenshot, tym razem ze światłem za ścianą: funkcja do samplowania tej mapy: float PointLightShadows(float3 worldPosition, float3 lightPosition) { float3 fragToLight = worldPosition - lightPosition; float distance = length(fragToLight); return t_pointShadowMap.SampleCmpLevelZero(g_shadowBorder, float4(fragToLight, lightIndex), distance / 25.0f); } Jak już wspominałem wcześniej, wchodziłem w wiele linków na ten temat i nie wiem, nic nie pomagało. Bufor głębi jest czyszczony na `0`, `depthFunc` jest ustawione na `GREATER`. Myślałem, że problem może leżeć np. w pozycji światła, ale sprawdziłem i w obu tych przypadkach (shadow pass, color pass), pozycja jest ta sama. Gdzie może leżeć błąd? Jak go naprawić? Jakie rzeczy powinienem wziąć pod uwagę debugując ten problem? Próbowałem jeszcze obliczyć `lightPosition - worldPosition` zamiast `worldPosition - lightPosition`, to też nie naprawia cieni. Zmieniałem wartości `up` w funkcji `lookUp` na różne, np. zamiast `glm::vec3(0.0f, 1.0f, 0.0f)` na `glm::vec3(0.0f, -1.0f, 0.0f)`. Negowałem po kolei `x`, `y`, `z` w `fragToLight`, zmieniałem z `row_major` na `column_major`, zmieniałem kolejności mnożenia, używałem funkcji `glm` z postfixami `RH` i `LH`.
  8. Każdy antyvirus a nawet zwykły Firewal w Windowsie od razu to zablokuje, pewnie dlatego nie działa. Najlepiej wysyłać logi po HTTP tego nie zablokuje.
  9. Jeszcze nie. Jedyne co się zmieniło to to, że kupiłem nowy czujnik bme280, dlatego że w poprzednim było napięcie 5V, a w esp8266 - 3,3V. Aktualny czujnik ma napięcie 3,3V. Ale tak naprawdę to nie poprawiło sytuacji. Jedynie od czasu do czasu zamiast błędu, kod kompiluje się normalnie, ale w serial monitor wyskakują wartości 0.00. Oto aukcja z której kupiłem nowy czujnik: https://allegro.pl/oferta/modul-bme280-dla-arduino-3-3v-12626960602
  10. Hej Forumowicze! 🚀 Odkryłem ostatnio temat, który wydaje się być kluczowy dla przyszłości rozwoju oprogramowania, a mianowicie Event Sourcing. Jest to pojęcie, które może brzmieć skomplikowanie, ale jego zrozumienie otwiera przed nami nowe możliwości w projektowaniu systemów. Zastanawiam się, czy to może być ten element, który zmieni sposób, w jaki tworzymy aplikacje? Event Sourcing, mimo że jest fundamentem dla wielu nowoczesnych systemów, często pozostaje niezrozumiany dla szerokiego grona deweloperów i architektów. Właśnie z tego powodu postanowiłem zgłębić ten temat i podzielić się z Wami tym, co udało mi się dowiedzieć. Stworzyłem film, który służy jako wprowadzenie do Event Sourcing - wyjaśnia, na czym polega to podejście, jakie problemy rozwiązuje i dlaczego może być wartościowe dla naszych projektów. Chciałem, aby było to proste i przystępne wprowadzenie, które nie zanurza się zbyt głęboko w techniczne szczegóły, lecz otwiera drzwi do dalszego eksplorowania tematu. Czy ktoś z Was już eksplorował głębiej Event Sourcing? Może macie jakieś własne przemyślenia lub zasoby, które pomogły Wam lepiej zrozumieć ten wzorzec? Chętnie zobaczę Wasze opinie i zasoby w komentarzach! Pozdrawiam i do zobaczenia w dyskusji! 👨‍💻
  11. To fałszywe zdjęcie bardzo mnie przekonuje
  12. Cześć Wszyscy! 👋🌟 Ostatnio dużo słyszy się o wyzwaniach związanych z niezawodnością i komunikacją między mikroserwisami. Wiem, że dla wielu z Was, tak jak i dla mnie, jest to temat nie tylko ważny, ale i pełen niespodzianek. 🌐💡 Właśnie dlatego postanowiłem pogłębić temat i podzielić się z Wami swoimi odkryciami dotyczącymi wzorca "transactional outbox". 📬✨ 🔗 Znalazłem rozwiązanie, które może znacząco poprawić niezawodność naszych systemów. To nie tylko teoria, ale praktyczne podejście, które możemy zaimplementować w naszych projektach. W moim najnowszym wideo na YouTube szczegółowo omawiam: Jak "transactional outbox" zapewnia atomowość transakcji i niezawodność komunikacji. 📦🔒 Praktyczne wskazówki dotyczące implementacji wzorca w różnych środowiskach. 🛠️ Rozwiązania typowych problemów i wyzwań, które możesz napotkać podczas pracy z tym wzorcem. 🚀 Uważam, że ta wiedza może być dla Was niezwykle cenna, niezależnie od tego, czy dopiero zaczynacie swoją przygodę z mikroserwisami, czy szukacie sposobów na optymalizację istniejących systemów. 📘💼 Zapraszam Was serdecznie do obejrzenia wideo i podzielenia się swoimi doświadczeniami w komentarzach. Wasze opinie i spostrzeżenia są dla mnie niezwykle ważne! 💬🌟 Oto link do wideo: Jeśli znajdziecie wartość w treści, które tworzę, zachęcam do subskrypcji kanału – będzie mi niezmiernie miło. 🙏❤️ Czekam na Wasze opinie i sugestie! Do zobaczenia w sekcji komentarzy! 💬🎉
  13. Cześć Wszystkim! Ostatnio natknąłem się na interesujące wyzwanie podczas pracy z mikroserwisami, szczególnie w kontekście zarządzania transakcjami rozproszonymi. Zastanawiałem się, jak efektywnie koordynować procesy, które wymagają wielu kroków i są rozproszone między różnymi usługami. Po głębszym zanurzeniu w temat, odkryłem wzorzec Saga i jego potencjał w rozwiązywaniu tego typu problemów. Zdecydowałem się zgłębić temat i podzielić się moimi odkryciami oraz doświadczeniami w formie filmu. Film ma na celu nie tylko przedstawić teorię wzorca Saga, ale także pokazać praktyczne przykłady jego implementacji. Myślę, że może to być szczególnie przydatne dla tych z Was, którzy pracują z mikroserwisami i szukają skutecznych metod zarządzania złożonymi transakcjami. Jeśli macie chwilę i temat Wam rezonuje, byłbym wdzięczny za opinie i dyskusję na temat Waszych doświadczeń z wzorcem Saga. Oto link do filmu: Dziękuję i czekam na Wasze przemyślenia!
  14. Witajcie, pasjonaci programowania! Chciałbym się z Wami podzielić moją pasją i doświadczeniem jako frontend developerem. Przez prawie pięć lat mojej zawodowej drogi nieustannie pogłębiam swoją wiedzę w tej dziedzinie, angażując się w tworzenie zaawansowanych aplikacji oraz prowadzenie szkoleń dla innych deweloperów. Jest to dla mnie nie tylko praca, lecz również niezmiernie inspirujące wyzwanie. Niedawno postanowiłem podjąć kolejny krok w mojej drodze rozwoju, tworząc projekt o nazwie https://akademia-programowania.pl. Chociaż na razie jest to tylko skromna strona internetowa, to w przyszłości planuję rozwijać ją w bardziej zaawansowane narzędzie edukacyjne, które pozwoli jeszcze lepiej dzielić się moją wiedzą z innymi entuzjastami programowania. Wasze opinie i sugestie są dla mnie niezwykle cenne. Zależy mi na tym, aby nasz projekt rozwijał się w sposób, który najlepiej odpowiada potrzebom społeczności programistycznej. Dlatego z ogromną radością przyjmę Wasze uwagi i pomysły na to, co warto dodać, zmienić lub ulepszyć. W końcu to właśnie dzięki Waszemu wsparciu i wkładowi nasza akademia będzie mogła stać się jeszcze lepszym miejscem dla wszystkich, którzy pragną zgłębiać tajniki programowania. Dziękuję za zainteresowanie naszym projektem i za wszystkie sugestie, które zechcecie się podzielić. Czekam z niecierpliwością na naszą wspólną podróż przez świat kodowania!
  15. Our client is looking for a Software Quality Assurer Engineer to join their small team. Searching for a tester with a solid experience with testing who can not only test software manually but implement automated testing scripts / testing scenarios in programming languages. Need a person happy to work 100% remote in an international team with ability to offer overlap for 8:00 AM PST - 12:00 PM (noon) PST time range. The company is a US-based manufacturer of innovative medical devices including high implantable contact lenses. They have a bunch of software products being developed by a few separate teams meant for eye and contact lenses precise measurements, contact lens design, engineering, manufacturing, inventory, sales and production. The client is looking for a person that would be happy to work remotely in the European time zone (CEST) as a member of the existing team. While the job offers 100% remote work opportunity and time flexibility, there is a requirement to provide some an overlap to Pacific Time working hours (from 8:00 AM Pacific Time - till noon Pacific Time). 100% remote full-time job, 6-12 months contract with a possibility for an extension and long term work for the right latent. Hourly rate: 25 US Dollars (i.e. 100 Polish Zloty) / hour with a full time work (160 hours / month), B2B Contract. Required skills and technologies include: - Skills and experience in Quality Assurance of Software Products with a experience testing on web applications - Experience with implementation of automatic testing scripts, testing scenarios in Java, or any other programming language with a focus on testing web applications. - Experience with utilizing Selenium framework for implementation of automated tests of web applications. - Communicative command of English language: both written and spoken - Good problem-solving skills, proactive problem solver and communicator. - Good communication skills, a team player who can work both independently as well as a part of a team. - Nice to have: Any prior experience with OpKey Testing Suite is a plus (not required). - Nice to have: Any prior experience working in a medical industry / life sciences or biology is a plus (not required). - Nice to have: Any certifications in Software Testing is a plus (not required). Please send your resume and cover letter to email office@rsoftgroup.com. Open to candidates from the Central and Eastern Europe.
  16. Zatrzymaj program w fazie wyjątku i sprawdź dokładnie jaka ścieżka i plik są monitorowane
  17. hej, chcę monitorować folder pod katem nowo pojawiających się w nim plików csv, problem w tym że program raz działa a innym razem wywala błąd :"PermissionError: [Errno 13] Permission denied: ". Miał ktoś już z tym do czynienia? import csv import time from watchdog.observers import Observer from watchdog.events import FileSystemEventHandler class MyHandler(FileSystemEventHandler😞 def on_created(self, event😞 if event.is_directory: return elif event.event_type == 'created': process_new_file(event.src_path) def process_new_file(file_path😞 with open(file_path) as csv_file: reader = csv.DictReader(csv_file) desired_key_part = 'AF;PS6 Lastdruck' for entry in reader: value = entry['$$ VALMET AUTOMOTIVE SP. Z O.O.'] if value.startswith(desired_key_part😞 parts = value.split(';') num_values = [float(part) for part in parts[3:6]] round_values = [round(values,2) for values in num_values] first_numeric_value, second_numeric_value, third_numeric_value = round_values istwert_values_for_stat = [] istwert_values_for_stat.append(first_numeric_value) print(istwert_values_for_stat) if __name__ == "__main__": folder_to_monitor = r"C:\Users\User\PycharmProjects\pythonProject114" event_handler = MyHandler() observer = Observer() observer.schedule(event_handler, path=folder_to_monitor, recursive=False) observer.start() try: while True: time.sleep(1) except KeyboardInterrupt: observer.stop() observer.join()
  18. witam potrzebuję dodać ładowarkę samochodową do google czy ma dodać to jako nowa firma czy jakoś inaczej ponieważ dodając jako brakujące miejsce od 30 dni żadej odpowiedzi od google nie dostaję z góry dziękuję za pomoc
  19. Witam Załóżmy, że chciałbym stworzyć grę przeglądarkową z gatunku strategii, ale nowoczesną i w miare zaawansowaną od strony graficzno-technicznej. Coś z tego samego gatunku jak Travian Legends albo Xhodon 2 tylko być może bardziej zaawansowane graficznie. W jakim języku programowania powinna powstać taka gra? Kiedyś takie gry powstawawały w php ale to było w dawnych czasach i domyślam się, że php jest już pewnie bardzo przestrzałe. Więc co? Jakiś python? Java? A może html5? Czy html5 nadaje sie do tworzenia gier?
  20. Dobry wieczór, robię teraz stację pogodową. Nie działa mi sprawdzanie temperatury, choć wykonywałem wszystkie kroki po kolei. Połączyłem esp8266 i bme280 na płytce stykowej. Kiedy uruchamiam kod sprawdzający temperaturę wyskakuje błąd "A fatal esptool.py error occurred: Failed to connect to ESP8266: Timed out waiting for packet header". Surfowałem po internecie długimi godzinami szukając rozwiązania mojego kłopotu, ale żaden wpis mi nie pomógł. Mam więc prośbę o pomoc. Poniżej przesyłam wszystkie pliki, które mogą okazać się przydatne. Z góry dzięki
  21. Naucz się C# i zacznij programować płatne apki na Androida. Twórz UI w Xamarin. Polecam oprogramowanie dla każdego, a nie specjalistyczne, czyli np. zrób oprogramowanie do odzyskiwania danych na androida albo do edycji zdjęć z użyciem AI.
  22. Dzień dobry jakieś ponad 5 lat temu u kończyłem studia programistyczne 1 stopnia i od tej pory nic w tym kierunku nie robiłem. Miałem więc długą przerwę i zero praktycznego doświadczenia bo nigdzie nie pracowałem jako programista. Jestem mało chętny i trudny w komunikacji z klientami bo mam zespół Aspergera. To wszystko powoduje ,że boję się podjąć pracę bo boję się ,że sobie nie poradzę oraz nie mam celu działania to znaczy nawet nie wiem co miałbym programować ani jakiego języka się uczyć albo jaki sobie przypomnieć. Dlatego napisałem ten temat bo może ktoś mi poradzi czego mam się uczyć i co programować?
  1. Załaduj więcej aktywności
×
×
  • Utwórz nowe...