Skocz do zawartości

karo

Członkowie
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnio

    Nigdy

Posty napisane przez karo

  1. Witam, moje zadanie polega na opisaniu poniższego kodu:

     

    public class RasterData2D {
    private double[][] values_;
    private double defaultValue_= -9999;
    
    	private void init(int rows, int columns, double value) {
    	values_ = new double[rows][columns];
    	for (int r = 0; r < values_.length; r++) {
     	 for (int c = 0; c < values_[r].length; c++) {  // ???????
    	   values_[r][c] = value;
     	} } }
    
    	public RasterData2D(int rows, int columns) {
    		this.init(rows,columns, defaultValue_); }
    
    	public RasterData2D(int rows, int columns, double defaultValue) {
    		this.init(rows,columns, defaultValue); defaultValue_ = defaultValue; }
    
    	public int columns(){ return values_[values_.length-1].length; }  // ??????
    
    	public int rows(){ return values_.length; }
    
    	public double getValue(int row, int column) {
    		return values_[row][column]; }
    
    	public void setValue(int row, int column, double value) {
    		values_[row][column] = value; }
    }

    Moje pytanie brzmi: dlaczego w miejscu, gdzie wstawiłam komentarz // ?????  odnosimy się do

    values_[r].length;

    i dlaczego następnie przy metodzie columns zwracana jest wartość 

    values_[values_.length-1].length;

     dlaczego akurat values_.length-1?

    Proszę o pomoc. 

    Pozdrawiam

  2. Witam,

    mam pytanie odnośnie napisania kodu, mianowicie muszę napisać program, który wybierze z listy wartość minimanlą i maksymalną współrzędnych x i y a także obliczy szerokość i wysokość, odnosząc się do wcześniej stworzonej klasy Point. Do tej pory mam coś takiego:

    * Klasa Point: 

    class Point {
    
    	private double x;
    	private double y;
    
    	public Point (double u, double v){
    		x=u;
    		y=v;
    
    	}
    
    	public double getX(){
    		return x;
    	}
    
    	public double getY(){
    		return y;
    	}
    
    	public void setX(double new_x){
    		x=new_x;
    	}
    
    	public void setY(double new_y){
    		x = new_y;
    	}
    
    	}
    
    Klasa BoundingBox, czyli główny problem:
    import java.util.ArrayList;
    import java.util.List;
    
    public class BoundingBox {
    
    private Point minPoint;
    private Point maxPoint;
    private double height;
    private double width;
    
    List<Point> pointlist = new ArrayList();
    
    public BoundingBox (List points){
    	pointlist=points;
    
    	for (int i=0; i<pointlist.size();i++){
    	pointlist.add(new Point(1.0,2.0));  // ???  adding a new point
    	pointlist.add(new Point(2.0,3.0));  // ??
    	}
    }
    
    public Point getMinPoint(){
    
    	for (int i=0; i<pointlist.size();i++);
    
    	return minPoint;
    }
    
    public Point getMaxPoint(){
    
    	return maxPoint;
    }
    
    public double getHeight(){
    
    	return height;
    }
    
    public double getWidth(){
    
    	return width;
    }
    
    }

     

    Proszę o sugestie. 

    Pozdrawiam.

×
×
  • Utwórz nowe...