Skocz do zawartości

Juju

Członkowie
  • Postów

    0
  • Dołączył

  • Ostatnio

    Nigdy

Posty napisane przez Juju

  1. Witam!

    Mam kilka pytan:

    1. W oknie np. Flashgeta w oknie, gdzie wyswitlane sa pliki jakie sa sciagane na gorze sa kategorie Nazwa, Wielkosc etc. jak zrobic samemu cos podobnego?
    2. Jak okreslic aby kontrolka mogla sie rozsuwac ale tylko w jedna strone.
    3. Zalozmy, ze mamy katalog z plikami ;-) - jaka kontrolka jest najlepsza do wyswietlenie ich (chcialbym zrobic od razu z opisem atrybutow w podobny sposob jak jest to we Flashgecie, a o czym wspomnialem w ptk. 1
    4. Jak najlatwej pobrac liste plikow znajdujacych sie w katalogu ?

    pzdr

  2. y0yster napisał:
    wystarcz taki kodzio:

    char *wsk;
    wsk = new char [] [];
    //...
    delete wsk;

    to jest tablica dwu wymiarowa jesli chcesz troj wymiarowa to wystarczy jeszcze jeden nawias kwadratowy i to styknie

    niee, tak nie mozna zrobic, bo jest to sprzecze z zasadami jezyka, sprobowales zkompilowac sobie ten kod?

    Jesli nic nie wstawisz w nawiaszach, kompilator wywali, ze size of char[] is unknown or zero,
    JEsli co jednak wstawisz: cannot convert "char*[wymiar]' to 'char*'

    A poza tym miesieczny kotlet ;-)

    pzdr

  3. Witam!

    Czytam sobie Petzolda i doszedlem do trybow odwzorowania i sie zaciolem :-). Prosil bym dokladnie o wytlumaczenie trybow odwzorowania (czytalem text z winapi.org ale za bardzo nie pomoglo).
    Chodzi mi o ustawianie przez SetViewportOrgEx, a SetWindowOrgEx czym ot sie rozni?
    Czym dokladnie jest rozciaglosc okna/widoku. Jak ustawic w MM_ISOTROPIC jednostki logiczne takie jak pixele, cm, etc.?

    pzdr.

    p.s. czemu ta strona i forum tak dlugo sie wczytuje, czlowieka moze krew zalac :-(

  4. i jeszcze jedno:

    Why doesn't C++ have a GUI?
    ----------------------------------------------
    C++ has many commercial and open source GUIs (e.g. Gtkmm, V C++ GUI, FLTK, and Qt). In particular, every platform vendor provides a C++ library to access their GUI. The problem is that it doesn't have a standard GUI, and that is indeed a major problem.
    Note that providing a GUI is both a technical and political problem. There are lots of GUIs with lots of users, and generally they wouldn't like some other GUI to be declared standard. Anyway, the standards committee do not have the resources to build a new and better GUI.

    za https://www.research.att.com/~bs/bs_faq.html tj. stroną Bjarne'a Stroustrup'a (twórca C++ jak by ktoś nie wiedział)

    tak wiec DX to nie standart, ja radzę używać OGL

    pzdr

  5. Witam!

    Nie ma czegoś takiego jak standardowa biblioteka graficzna. Są biblioteki graficzne np. OpenGl czy wspomniany DX, kiedys Borland C++ 3.1 miał bibliotekę graficzą :D .
    Moja rada: nie ma co zdawać matury z infy, bo tylko stracisz czas. Tak jest, że wiekszość (wszystkie :/ ) uczelnie wyzsze wymagają zdania matematyki i (czasem) fizyki w stopniu (najczęściej) rozszerzonym.
    Więc osobiście odradzam tejże matury, lepiej pouczyć się fizyki i matmy (dobre oceny z egzaminu dojrzałości z tych przedmiotów gwarantują wstęp na większość wydziałów na naszych uczelniach)
    Na www.cke.edu.pl masz informatory maturalne.

    p.s. jeśli sie uparłeś na maturę to wybierz sobie jako język LISP-a lub Ocaml-a, ewentualnie D lub Fortran-a, zrobisz im trochę kłopotów.

    pzdr

  6. Witam!

    Mam pewien problem z float'em ( a wlasciwe ze wszystkimi zmiennoprzecinkowymi), otoz odejmujac wychodza mi jakies bzdury tj:

    float x = 1;
    
            while(x >= 0)
            {
                    x -= 0.1;
                    std::cout << x<< std::endl;
            }

    wyniki sa u mnie, hmm... dosc dziwne:

    [quote=kompilator]
    0.9
    0.8
    // tak az do...
    0.2
    // ale teraz...
    0.0999999
    -7.30157e-08 //podejrzewam ze u innych te dwa wyniki beda inne
    // tak samo inne sa dla double i long double

    [/quote]

    smieszne ale prawdziwe...

    co Wy o tym sadzicie...

    p.s. pisze w bcb 6.0 personal

    //edit
    ale jestem slepy, pomylily mi sie dzialy, ale juz prznioslem :-)

    //edit 2
    probowalem tego kodu w dev-ie, wyniki takie same, sfrustrowanie siega zenitu

  7. Witam

    Jak utworzyc plik zasobow (pracuje w BCB 6.0, a uzywajac ImageEditora nie moge tego polaczyc w calos, mimo iz dodawalem do projektu etc.)

    p.s. rada aby zakupic/zalatwic sobie visuala nie jest mile widziana :ph34r:

    pzdr

  8. Hehe. Ja tez mam dziwny problem z devem:
    kompilujac podstawowy programik (samo okno) okna mi nie czysci i sa tam pozostalosci po devie. Oczywiscie jak kompiluje w bcb 6.0 (oczywiscie personal ;) ) to jest wszystko ok

  9. Witam!

    Uczac sie winApi z książki "Programowanie windows" by Ch. Petzold (chyba większość z Was ją czytała :/ :!: ) i oglądając pare kursów z netu chciałby się wywiedzieć jak dużo nowości wprowadzono przy okazji win me/2000/xp/2003 Serv. Ponieważ (tak myślę) nowsze funkcje lepiej rozwiązują niektóre problemy, a "Programowanie windows" jest dość stare (ma 6 lat) gdzie można rozszerzyć swoją wiedzę (poza oczywiście msdn.microsoft.com).

    pzdr sedef

  10. Mozna zrobic to tak:

         int fEndp;
         switch (message)
         {
         case WM_CLOSE:
             fEndp = MessageBox(NULL,"Czy chesz zakończyc ?","",MB_YESNO);
    
              if(fEndp == IDNO)
              {
                     return DefWindowProc(hWnd,NULL,0,0);
              }
             
         case WM_DESTROY:
              PostQuitMessage (0) ;
              break ;
         default:
                    return DefWindowProc (hWnd, message, wParam, lParam) ;
         }
    

    WM_DESTROY musi znalezdz sie bezposrednio pod WM_CLOSE. :)

    Mam nadzieje ze nie popelnilem bledów

  11. Oczywiście próbowałem definiować UNIKOD w ten sposób, ale niedziała.

    Sprawdzam to takim kodem:

    case WM_PAINT:
            hDC = BeginPaint(hWnd, &ps);
            TextOut (hDC, 0, 0, szBuffer,
                            wsprintf (szBuffer, TEXT ("%d"),
                                 IsWindowUnicode(hWnd))) ;
            EndPaint(hWnd, &ps);
            return 0;

    i ciągle zwraca mi 0, mimo definiowania unikodu:

    define# UNICODE
    
    lub
    
    define# _UNICODE // to podkreślenie w jakimś helpie widziałem   :D 
    
    

    i

  12. I jescze jedno, jeśli nie chcesz, aby ci się programik zamknął to

    case CLOSE:
    case DESTROY:
    return 0;

    wtedy bydlaka nie zamkniesz :D , chyba są też inne sposoby na niepozwolenie uzytkownikowi zamkniecie progaramu, ale ja jestem n00bem jesli chodzi o winapi 9_9 ;)

    p.s. aby zamknac ten programik, alt + ctrl + del, pare razy zakonczyc zadanie, prog sie zwiesi i mozna go bedzie zamknac tj, to zrobi win :S

×
×
  • Utwórz nowe...