Skocz do zawartości

Quad

Członkowie
  • Postów

    0
  • Dołączył

  • Ostatnio

    Nigdy

Posty napisane przez Quad

  1. 1. Czy ktoś może pomógł by mi napisać funkcję, która przy pomocy komunikatu WM_KEYDOWN wpisywała by do otwartego okna (np. jeżeli jest otwarty Notatnik, to tekst pojawiał by się w polu edycji tekstu) jakiś tekst. HWND do okna pobieram za pomocą GetForegroundWindow(), ale gdy wysyłam do tego, to żaden tekst mi się nie pokazuje.
    2. Jak zamnienić jakiś znak na virtual-key code? Potrzebne mi to jest przy wysyłaniu komunikatu WM_KEYDOWN .
    9_9

  2. Za minimalizację dziękuję, przydało się ;-).

    A co do właściwego tematu:
    Właściwie to już mi nie potrzebne (zrezygnowałem z tego), ale przytoczę help'a (może ktoś będzie szukał tego):

    To prevent the window button from being placed on the taskbar, create the window by calling CreateWindowEx and include the WS_EX_TOOLWINDOW style. As an alternative, you can create a hidden window and make it the owner of your primary window.

    Oba w zasadzie mi nie pasowały....

  3. Jak usunąć (lub ukryć) ikonkę programu z paska zadań ? Piszę program w którym umieściłem ikonkę w tray'u i gdy okno jest widoczne chce aby nie było jego ikonki na pasku zadań...

    p.s. gdzieś juz to widziałem, ale nie mogę znaleźć: pomoże mi ktoś przechwycić komunikat o minimalizacji okienka przyciskiem [_] ?

  4. Chodzi mi o ikonkę Tray programu. Robię wszystko zgodnie z opisem w artykule na winapi.org, ale niechce mi to działać... Ikonka po najechaniu na nią myszką znika. Chcialem pobrać przykad do artykułu (bo kiedyś chyba można było), ale teraz, odkąd jest nowy lay, nie mogę znaleźć nigdzie linku.

    Więc czy ktoś mógłby podać link do jakiegoś przykładu dotyczącego użycia ikonki tray? (chodzi o wersję z C++ i WinAPI oczywiście).

  5. I wyszło co miało wyjść... Wyszło że nie umiem WinAPI....

    Nie zrobiłem mojego modułu na DIB'ach (jak było ustalone), bo dopiero niedawno zacząłem "bawić się" na serio WinAPI (nawet Programming Windows nie przeczytałem całego) i poprostu do DIB'ów nie doszedłem jeszcze.
    Moduł zrobiłem na HBITMAP, więc byłbym wdzięczny jak ktoś mógłby przejrzeć ten kod i zobaczyć, czy dużo by było pracy z przerabianiem na obsługę DIB'ów. Bo sam kod jest chyba dobry...

    P.S. Wiem że to straszny błąd, ale nie zamieściłem programu do testowania, ponieważ naprawdę całkowicie brakuje mi czasu... (Marzec to u mnie najbardziej zawalony miesiąc w tym roku...). Mam go napisać??

  6. Skończyłem jedną część z mojego modułu, a mianowicie funkcjęm która dla wskazanego kwadratu wielkości jednego znaku w czcionce wybiera najbardziej odpowiadający mu znak. Wrzuciłem pliki na serwer. Za resztę zabieram się jutro.

    P.S. Nie wiem jak zrobić z tymi DIB'ami, więc może na początek zrobię to na BITMAP, a potem się to pozmienia (bo funkcja chyba jest jedna wspólna - GetPixel ?)...

  7. W sprawie mojego modułu:

    Proszę o warunkowy ;-) czas do środy (już ostateczny), ponieważ do tej pory naprawdę nie miałem czasu, a teraz mam właśnie do środy 3 dni wolnego :-D, więc czas napewno znajdę.....

    Do środy...

  8. Wstyd się przyznać, ale nic jeszcze nie zrobiłem (znaczy żadnej funkcji, ale koncepcję mam gotową :-D ), ponieważ miałem jeden konkurs na karku (a nawet 2, bo + Olimpiada Ogólnopolska), ale już sprawa skończona bo praca wysłana (70% szans na wygraną), i do tej niedzieli powinienem wyrobić się z przydzielonym mi modułem.... :-D

  9. LOL

    Z tego co sie zorientowalem macie po okolo 16 lat (nie wiem czy wszyscy) ale naprawde pouczcie sie jeszcze troche zanim bedziecie cos chciali sprzedac.

    Dyskryminacja.... Jakby to jakiś studencina który na wykłady nie przychodzi miał większe doświadczenie niż ja (tu bez aluzji do ciebie).

    Nie wszyscy (a dokładnie tylko ja) mają po 16 lat :D .

    Pisanie duzego projektu to bardzo dobry pomysl bo to rozwija ale raczej bym proponowal cos na wzor GNU bo i tak nikt od was tego nie kupi.Widze ze juz duzo chetnych "na trzepanie kaski" ale to nie takie proste.

    Mama, tata, brat - mógłbym tak jeszcze trochę wymieniać po rodzinie - ktoś na pewno kupi ;) .

  10. Sorki chłopaki, ale do piątku (jak ktoś napisał) z moim modułem się nie wyrobię, bo mam 5 konkursów + ten projekt na głowie.... Jak będzie trzeba koniecznie, to ew. do niedzieli... :D

  11. Wiec nierozumei po co komu te dziwne krzaczki. Wedlug mnie kazda czcionka ma 256 znaków tylko ze niektore znaki poprostu sa puste i tyle. Wiec nie widze sesnu podawania ilosci znakow w czcionce.

    Chyba możemy zostać przy 256....

    Dalej. To ja mam rozumiec ze mam ci podoca ilosc pixeli na znak, czyli: ilosc_pixeli_na_znak = wysokosc_znaku_w_pixelach*szerkosc_znaku_w_pixelach

    Fakt, jeżeli podasz mi wysokość i szerokość znaku, to ilość pixeli nie jest potrzebna...

    oraz tablice dwuwymiarowa w postaci:
    tab[256][ilosc_pixeli_na_znak]
    ???

    Owszem. Ta tablica ma być wypełniana np. tak tab[1][numer_pixel'a] = 1 (jeżelli ma kolor czarny), a np. tab[3][numer_pixel'a] = 0 jeżeli 3 znak w czcionce, zawiera pixel o numerze numer_pixel'a w kolorze białym....

  12. Przykro mi, ale nie będę miał dzisiaj wieczorem czasu, więc nie mogę wziąć udziału w spotkaniu na mIRC'u (nad czym ubolewam ;-D). Przedstawię jednak swoją wizję "mojego" modułu (chyba jak do tej pory), a biały mam nadzieję już wszystko dalej ustali. Więc zaczynając od początku:

    Ja bym to widział tak:
    1. Chciałbym otrzymać 2 wymiarową tablicę (tą z czcionkami - chyba od piasia?) do której odwoływał bym się tak: tablica[numer_znaku][numer_pixela] i dwie zmienne - x - ilość znaków w czcionce - czyli maksymalną wartość parametru numer_znaku, oraz ilość pixeli na znak, czyli maksymalną wartość parametru numer_pixel'a.
    2. Od kogoś tam znowu (sorki, ale tak się to szybko zmienia, że nie wiem od kogo ;-D), chciałbym otrzymać HBITMAP jako uchwyt do bitmapy tylko z dwoma kolorkami (czarno - białej), która by była tym obrazkiem wybranym do konwersji(przez użytkownika), i ew. od razu jej szerokość i wysokość.

    Teraz dzielił bym sobie tą bitmapę z HBITAMAP na kwadraty wielkości jednego znaku czcionki(to od piasia), i każdy kwadrat skanował tak:
    1. Porównuje ile pixeli czarnych znajduje się w takich samych pozycjach na obrazku z HBITMAP jak w pierwszym znaku czcionki.
    2. Analogicznie dla drugiego i pozostałych znaków czcionki.
    3. Przechodzę do analizowania kolejnego kwadratu.

    Jak wspomniał biały, jest to trochę brutalforce (dla każdego kwadratu było by to szerokość_w_pixelach*wysokość_w_pixelach*ilość_znaków_w_czcionce operacji porównywania), ale ponieważ będzie się to odbywało po części na tablicy (do której dostęp jest szybszy niż z GetPixel) i można by rozdzielić to na kilka wątków, mam nadzieję że czas wykonania będzie umiarkowanie niski...

    Nie wiem w końcu czy to ja dostanę ten moduł, ale jeżeli tak, to będzie potrzebna "optymalizacja" jego wspólnymi siłami, ponieważ będzie to prawdopodobnie najdłużej wykonujący się i najbardziej ważny moduł programu.

    Na razie program będzie zaznaczał raczej kształty brył, ale proponuję ukończyć wersję alfa naszego Konwerter'a ASCII (jeszcze trzeba dla niego wymyślić nazwę) i dopiero potem rozbudować go do np. rozpoznawania 16 odcieni szarości....

    Biały, oddaję się w twoje ręce.... ;-)

  13. Algorytm na zamienianie obrazków BMP (już po konwersjach z innych formatów) na ASCII to coś innego niż to?:
    > Pocinamy obrazek na kwadraty wielkości literek czcionki
    > Zamieniamy kwadraciki na monochromatyczne (czyli czarno-białe ;-))
    > Każdy kwadrat analizujemy pod kątem ilości pixeli identycznych z jakąś literką ("mapki" literek już mamy w pamięci) i ta która jest najbardziej podobna [literka] zostaje wstawiona do textu wynikowego

    Nie bardzo rozumiem po co tu obracanie itd. Można by to zrobić na kilku wątkach... Jak bym sobie nie znalazł fuchy ;-) to zawsze mogę spróbować napisać jakiś "konkurencyjny" algorytm (nie wiem jak by było z jego prędkością).

    Co do algorytmu z konwersją gif'a, może być trochę dziwnie z gif'ami które mają kilka klatek (animowanymi). Może zrobić jakiś format "nasz", tak aby można było zapisywać sekwencje obrazków "ASCII" (widziałem kiedyś film Atak Klonów w ASCII - lepsze od oryginału ;-))?

    Przeczytałem wasze wypociny na IRC'u, i widzę że się dopiero z nim oswajacie ;-). Nie wiem czy dobrze pamiętam: kolejne spotkanie w walentynkową sobotę o 23:00 na kanale #winapi ?

  14. Co do GUI to jeżeli w czystym WinAPI to nie bardzo sobie poradzę (choć ułożenie przycisków można zaprojektować przy pomocy ResTools z MinGW), ponieważ znam je początkująco, ale jeżeli można by to było wykonać w C++ Builderze (np. w wersji Personal), to chętnie podejmę się takiego wyzwania bo Builder'a i VCL znam dość dobrze....

    zajęcie się wymyśloną (autorską) metoda konwersji obrazka do ASCII (tych metod w sumie nigdy za wiele, więc nie będzie żle jak się wszyscy nad nimi zastanowimy)

    Tu ew. w sumie też.

    może uda się wam wymyślić jeszcze cośco uważacie, że powinno znaleźć się w takim programie - liczę na waszą pomoc i zaangażowanie

    Tu też można pomyśleć :D .

    Przeczytam jeszcze ustalenia z IRC'a, pomyślę i postaram się szybko odpowiedzieć.... Radzę dobrze przemyśleć ten GUI z C++ Builderem, bo jeżeli program ma być darmowy, to nie przeszkadza, a interfejs mógłbym "wyczepiasty" zrobić ;) .

  15. Twardy napisał:
    Jest jeszcze inna kwestia - potrafil bym tak zakrecic w strukturze biblioteki, ze nikt by sie nie zorientowal w czym byla kompilowana.
    Nic nie sugeruje.

    A będzie używany w niej VCL? Bo jeżeli tak, to trudno ci będzie to ukryć (widać bezpośrednio w podlądzie pliku nazwy klas...).

    Mam prośbę. Jak by mnie nie było w sobotę, albo w niedzielę (bo istnieje taka opcja :( ), czy ktoś mógłby opublikować na forum przebiego rozmów? Tak żebym znał ustalenia.

    Jak by ktoś chciał wiedzieć co umiem (bo tego jeszcze nie mówiliśmy, a pewnie będziemy poruszali ten temat na IRCu), to wszystko chyba znajduje się pod adresem https://www.intol.noi.pl/index.php?id=omnie (choć chyba nie napisałem, że znam podstawy WinAPI).

  16. Mi sobota 21:00 też pasuje...

    A co do jpeg: lepiej skorzystać z gotowych bibliotek jak mówił pinolec, ponieważ może nam wyjść "zółw", który będzie spowalniał cały program... lepiej skupić się nad samym zamienianiem znaczków.

  17. [offtopic]
    Moim zdaniem ciekawa konwersjacja... Kiedyś z nudów pisałem sobie dialog z martwym płodem... coś podobnego... :) 
    [/offtopic]

    To samo było w poprzednim temacie...

  18. Zalorzylem nowy temat (to dla tych ktorzy nie zauwarzyli ;) ). I jeszcze jedno: na poprzedniej stronie napisalem "dluugi" post, ale poniewaz podzielilo temat, nie wszyscy moga go zauwazyc...

    heh pomysł z przerabianiem obrazków na ASCII-Art to wg. mnie fajny pomysł...może rzeczywiście byłoby to dobre na początek...

    Masz jakies doswiadczenia w grafice? Moj starszy brat jak pisal programy graficzne, korzystal z dosc zaawansowanych algorytmow.... Na tym trzeba sie znac (no ale moze juz pora sie tego nauczyc).

    Fajnie ten pomysl zrealizowalo w jakims Unix'sie do odtwarzania filmow. W czasie rzeczywistym obraz zamienialo na literki (och, wspomnienia brzuszka Puchatka zrobionego w literkach do dzis mnie smieszy).

    Wiec jezeli macie jakies materialy ktore ulatwily by nam zrobienie takiego projektu, to ja tez jestem za....

  19. Piasiu napisał:
    intol: nie znam dokladnego przeznaczenia tego programu z wyrazeniami reularnymi ale jak dobrze rozumie to praca (chyba) dla jedne osoby. Ja myslac o projekcie dla grupy msyalem o duzym programie, ktorywtraznie dzieli sie na jakies czesci lub wymaga duzo pracy. TC moze zrobic jedna osoba i to w niedlugim czasie jesli tylko bedzie miala czas.

    To tak dla grupy na pocztek mialo byc.... (rybke zaczyna sie jesc od ogona... ;) )

    Wiesz, kazdy program teoretycznie moze napisac jedna osoba...

    P.S. Czemu w grupie (jeszcze?) nie ma pawlos'a?

×
×
  • Utwórz nowe...